Jak stworzyć opis produktu skierowany do kobiet - eKomercyjnie, WWW - E-biznes

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Jak stworzyę opis produktu skierowany do kobiet? - eKomercyjnie.pl
Jak stworzyę opis produktu skierowany do kobiet?
20.07.2010 10:26 | Ewa Bartnik |
Dzisiejszy materiaþ jest bezpoĻredniĢ kontynuacjĢ mojego ostatniego wpisu na temat zbierania informacji o produktach przez kobiety. UwzglħdniajĢc
wymienione czynniki, ktre wpþywajĢ u kobiet na proces podejmowania decyzji o zakupie, przedstawiam praktyczne wskazwki i przykþady dotyczĢce
tworzenia opisw produktw. MyĻlħ, Ňe bħdĢ pomocne dla wszystkich, ktrzy chcĢ poprawię ten element w swoim sklepie internetowym, pod kĢtem
kobiecego targetu.
1. áDþuŇsza listaÑ
Kobiety, podejmujĢc decyzje o zakupie, tak samo jak mħŇczyŅni kierujĢ siħ najwaŇniejszymi cechami, ktre sĢ nienegocjowalne. NajczħĻciej szukajĢ jednak
czegoĻ wiħcej i na liĻcie umieszczajĢ cechy z pozoru mniej istotne, ale kluczowe dla nich samych. Dlatego, przygotowujĢc opisy produktw dla kobiet
zadbajmy, Ňeby zawieraþy one jak najwiħcej szczegþw.
Podstawowe informacje podajmy w najlepiej widocznym miejscu, ale zaraz potem doþŇmy (a najlepiej wylistujmy) takŇe dodatkowe korzyĻci, ktre daje
nasz produkt. MoŇna teŇ odwrotnie Î najpierw podaę korzyĻci uzupeþniajĢce, Ňeby zainteresowaę klientkħ danym przedmiotem. JeĻli te cechy trafiĢ w jej
oczekiwania, to na pewno przeczyta opis do koıca i zapozna siħ takŇe z gþwnymi, podstawowymi cechami. Przy podejmowaniu ostatecznej decyzji,
wszystkie pozycje z jej listy bħdĢ rwnie waŇne.
2. áIdealna odpowiedŅÑ
JeĻli chcemy, Ňeby klientka znalazþa swojĢ áidealnĢ odpowiedŅÑ w naszym sklepie, zadbajmy o to, aby to wþaĻnie u nas znalazþa odpowiedzi na wszystkie
swoje pytania. JeĻli sprzedawany produkt przedstawimy z kaŇdej moŇliwej strony, nie bħdzie ona musiaþa szukaę dodatkowych informacji w zewnħtrznych
serwisach czy u konkurencji.
1 z 3
2011-05-07 22:32
Jak stworzyę opis produktu skierowany do kobiet? - eKomercyjnie.pl
serwisach czy u konkurencji.
Najlepiej, jeĻli na naszej stronie produktu znajdĢ siħ wszystkie wymienione niŇej elementy:
peþna nazwa i szczegþowy opis produktu, zawierajĢcy informacje podstawowe i korzyĻci dodatkowe;
kilka zdjħę, jak najlepiej oddajĢcych wyglĢd produktu (jeĻli to moŇliwe i potrzebne, takŇe materiaþy video);
opinie innych osb, ktre kupiþy dany produkt; opinie/porady pracownikw sklepu; opinie ekspertw;
dobrze widoczne i zachħcajĢce moŇliwoĻci kontaktu z obsþugĢ sklepu;
dostħpnoĻę produktu, koszty wysyþki, odnoĻniki do odpowiednich stron informacyjnych.
Znakomity przykþad to Butyk.pl, gdzie nie tylko znajdujemy peþny opis i Ļwietne zdjħcia, ale takŇe cenne opinie klientw i porady pracownikw sklepu.
(LINK)
3. Kobiety nie od razu ustalajĢ peþnĢ listħ cech, jakie powinien posiadaę produkt, ktry chcĢ kupię
Czħsto zdarza siħ, Ňe czytajĢc opisy znajdujĢ jakieĻ ciekawe informacje i dodajĢ te cechy do swojej listy wymagaı. Wwczas, jeĻli zacznĢ porwnywaę oferty
innych sprzedawcw i u nich tych informacji nie znajdĢ, to i tak wrcĢ do nas.
Pamiħtajmy teŇ, aby uþatwię klientkom porwnywanie produktw z naszej oferty, poprzez podawanie informacji zawsze w tej samej, ustalonej kolejnoĻci.
Wwczas bħdĢ mogþy þatwo wybraę produkt, ktry najlepiej speþni ich potrzeby.
4. Kobiety myĻlĢ kontekstowo
Kobiety definiujĢ produkt poprzez jego zastosowanie. KonstruujĢc opis, podawajmy nie tylko suche fakty, ale maksymalnie podkreĻlajmy uŇytecznoĻę
przedmiotu. Dobrze jest wpleĻę ten element w listħ korzyĻci dodatkowych.
5. Kobiety zazwyczaj patrzĢ przez pryzmat osb, a nie rzeczy i cech
Przy tworzeniu opisw powinniĻmy wziĢę pod uwagħ gþwne kobiece cechy, czyli opiekuıczoĻę, chħę przebywania z innymi oraz niesienia im pomocy.
PowinniĻmy podkreĻlaę te elementy w opisie produktu, ktre wpþywajĢ na kontakt z innymi, pozwalajĢ coĻ uþatwię oraz przyczyniajĢ siħ do budowania relacji
i pogþħbiania wiħzi. Przykþad ze sklepu GameClub.pl: áDixit to wesoþa i zaskakujĢca gra skojarzeı do wsplnego odkrywania w gronie przyjaciþ i rodzinyÑ.
6. Kobiety chħtnie proszĢ o pomoc i radħ
Zapewnijmy naszym klientkom konsultantw, ktrzy bħdĢ dobrze znaę sprzedawany asortyment oraz chħtnie sþuŇyę pomocĢ w wyborze produktw. JeĻli
klientka ma jakieĻ wĢtpliwoĻci, musi mieę moŇliwoĻę otrzymania szybkiej i fachowej porady. Wwczas chħtnie z niej skorzysta i znacznie przyspieszy to u
niej proces podejmowania decyzji.
7. Kobiety sĢ bardziej wraŇliwe na bodŅce zmysþowe
Mogþoby siħ wydawaę, Ňe ten punkt ma maþo wsplnego ze sprzedaŇĢ w internecie. Pozory jednak mylĢ. W sieci moŇemy oddziaþywaę nie tylko poprzez
piħkne zdjħcia produktu, ale i w inny sposb. Najlepszym przykþadem sĢ perfumerie, ktre przecieŇ radzĢ sobie z opisywaniem zapachw. Zobaczmy np.
Dolce.pl i mj ulubiony Gucci II (LINK). Podobne wyzwania stojĢ przed sklepami z odzieŇĢ, ktre mogĢ w opisach przywoþywaę fakturħ materiaþu i cechy
rozpoznawalne przy pomocy dotyku.
2 z 3
2011-05-07 22:32
Jak stworzyę opis produktu skierowany do kobiet? - eKomercyjnie.pl
8. Kobiety sprawdzajĢ wszystkie moŇliwoĻci rynkowe, dostħpne w danym momencie
Dobry opis produktu ma na celu zatrzymanie ich w naszym sklepie i sprawienie, Ňeby wcale nie chciaþy szukaę innych moŇliwoĻci. Wszystkie poprzednie
punkty majĢ na celu przyspieszenie procesu decyzyjnego i zatrzymanie klientki wþaĻnie u nas. JeĻli damy jej wszystko, czego w danym momencie potrzebuje,
chħtnie oszczħdzi czas i dokona zakupu od razu, rezygnujĢc z porwnywania ofert u konkurencji.
Na koniec chcħ jeszcze przytoczyę opis wzka dzieciħcego X-Lander ze sklepu BoboWozki.com.pl (LINK). Opis ten zawiera wþaĻciwie wszystkie potrzebne
elementy. Na szczeglnĢ uwagħ zasþugujĢ odwoþania do ádþuŇszej listyÑ wymagaı, wyraŅne wskazanie korzyĻci dodatkowych i udoskonaleı wzglħdem
poprzednich wersji wzka. Bardzo podoba mi siħ takŇe uwzglħdnienie kontekstowego myĻlenia i patrzenia przez pryzmat osb, na przykþad: áRegulowany
podnŇek wydþuŇa powierzchniħ leŇĢcĢ (nŇki dziecka nie zwisajĢ w czasie snu). (È) Tapicerkħ wzka moŇna þatwo zdjĢę i wypraęÑ. Co prawda, sam sklep
pozostawia bardzo wiele do Ňyczenia jeĻli chodzi o stronħ graficznĢ i iloĻę migajĢcych elementw na stronie gþwnej. Broni siħ jednak wþaĻnie dobrymi
opisami, doradztwem i obsþugĢ.
Dobre opisy produktw to podstawa w budowaniu sukcesu sklepu internetowego. Przy ich tworzeniu musimy zawsze pamiħtaę o naszej grupie docelowej
i pod tym kĢtem wybieraę Ļrodki przekazu.
Zapraszam do dyskusji. Jestem bardzo ciekawa, jak Wy tworzycie opisy produktw w swoich sklepach i jak reagujĢ na nie Wasi klienci?
3 z 3
2011-05-07 22:32
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mexxo.keep.pl