Jeep Wrangler, Broszury samochodowe
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Wrangler
Niniejsza broszura jest publikacją irmy Chrysler Group LLC. Wszystkie ilustracje i dane techniczne dotyczące produktów są oparte na informacjach aktualnych w chwili zatwierdzenia
publikacji. Firma Chrysler Group LLC zastrzega sobie prawo do okresowego wprowadzania zmian, bez konieczności uprzedniego powiadomienia, w zakresie cen, specyikacji, kolorów
i materiałów, a także do zmiany lub zaprzestania produkcji wybranych modeli, jeśli jest to konieczne w celu rozwoju produktów albo ze względów konstrukcyjnych i/lub marketingowych.
Jeep, krata wlotu powietrza Jeep, Wrangler, Rubicon, Sahara, Mopar, Command-Trac, Freedom Top, Rock-Trac, Sentry Key, Tru-Lok i Uconnect są zarejestrowanymi znakami towarowymi,
„Go Anywhere, Do Anything” jest znakiem towarowym irmy Chrysler Group LLC. Bluetooth jest zarejestrowanym znakiem towarowym irmy Bluetooth SIG. Dana i Trac-Lok są
zarejestrowanymi znakami towarowymi irmy Dana Corporation. Sunrider jest zarejestrowanym znakiem towarowym irmy Bestop, Inc. Goodyear jest zarejestrowanym znakiem towarowym
irmy Goodyear Tire & Rubber Company. Wszystkie prawa zastrzeżone. ∞Ininity jest znakiem towarowym irmy Harman International Industries, Inc.
(1) Żaden system, niezależnie od tego, jak zaawansowany, nie jest w stanie zmienić praw izyki ani zapanować nad nierozważnym zachowaniem kierowcy. Osiągi są uzależnione od aktualnej
przyczepności, na którą może negatywnie wpływać obecność śniegu, lodu oraz innych czynników. Gdy miga kontrolka ostrzegawcza systemu ESC, kierowca powinien ostrożniej operować
pedałem przyspieszenia oraz dostosować prędkość i sposób prowadzenia do aktualnych warunków drogowych. Należy zawsze prowadzić uważnie, w sposób adekwatny do aktualnych
warunków. Należy zawsze mieć zapięte pasy bezpieczeństwa. (2) Należy przestrzegać wszystkich zaleceń dotyczących demontażu dachu, drzwi i opuszczania przedniej szyby, które
zawarto w instrukcji obsługi. Jazda bez drzwi i ze złożoną przednią szybą może odbywać się tylko w warunkach terenowych. (3) Nie należy pokonywać przeszkód wodnych, jeśli ich
głębokość przekracza 50 cm. Przejazd przez głęboką wodę może spowodować uszkodzenia pojazdu, które nie są objęte gwarancją. Jazda terenowa powinna odbywać się w odpowiedzialny
sposób i tylko w dozwolonych miejscach. (4) Dzieci w wieku 12 lat i młodsze powinny podróżować na tylnych siedzeniach, zapięte w pasy bezpieczeństwa. Niemowlęta umieszczone
w fotelikach skierowanych tyłem do kierunku jazdy nie powinny być przewożone na przednim fotelu w samochodach wyposażonych w przednią poduszkę powietrzną pasażera. Wszyscy
pasażerowie powinni mieć zawsze prawidłowo zapięte biodrowe i piersiowe pasy bezpieczeństwa. (5) Telefon musi obsługiwać proil dostępu do książki telefonicznej (PBAP) Bluetooth.
Jeep jest zarejestrowanym znakiem towarowym irmy Chrysler LLC
Zdolny pokonać legendarne bezdroża.*
Całkowicie nowe wnętrze
z miękkimi w dotyku materiałami. Dach materiałowy Sunrider
®
Soft Top.
Silnik 2.8 CRD I-4 Turbo Diesel (200 KM) Euro 5 z filtrem cząstek stałych.
Skrzynia rozdzielcza Rock-Trac
®
. Silnik V6 3.8 SMPI (199 KM). Elektrycznie
sterowane i podgrzewane lusterka boczne. Przednia i tylna
elektromechaniczna blokada mechanizmów różnicowych Tru-Lok
®
.
Elektronicznie rozłączany stabilizator przedni. Trzyczęściowy modułowy
twardy dach Freedom Top, lakierowany w kolorze nadwozia. Elektroniczny
system stabilizacji toru jazdy (ESC)
(1)
. Wyjmowane pełne drzwi
(2)
. System
zapobiegający blokowaniu kół (ABS). Kontrola trakcji. Zaczepy holownicze.
Halogenowe światła przeciwmgielne. Skórzana tapicerka. Podgrzewane
przednie fotele. Zdalnie sterowany centralny zamek. Osłony do jazdy
terenowej. System wspomagający ruszanie pod górę (HSA).
Wysokociśnieniowe amortyzatory jednorurowe z funkcją dostrajania
zaworów. Centrum multimedialne Uconnect
®
z nawigacją. System
nagłośnienia Infinity
®
z siedmioma głośnikami. Immobilizer silnika Sentry Key
®
.
Dwustronna mata bagażnika. Progi ochronne Rock Rails Mosty Dana
®
44.
Zmywalne wnętrze. Automatyczna klimatyzacja. Reflektory z automatycznym
włączaniem. System kontroli zjazdu (HDC). System Stop-Start.
* Przedstawiono wyposażenie standardowe i opcjonalne. Informacja dotycząca niniejszej broszury: wszelkie oświadczenia i informacje dotyczące ograniczenia odpowiedzialności znajdują się na tylnej okładce. Należy przestrzegać
wszystkich zaleceń dotyczących demontażu dachu, drzwi i opuszczania przedniej szyby, które zawarto w instrukcji obsługi. Jazda bez drzwi i ze złożoną przednią szybą może odbywać się tylko w warunkach terenowych.
Ucywilizowany poszukiwacz przygód.
Z myślą o eksploracji najbardziej
niedostępnych zakątków na świecie, Jeep
®
Wrangler 2011 oferuje znacznie więcej niż
tylko legendarne właściwości terenowe. Choć
jego udoskonalone wnętrze zyskało kilka
wyrainowanych detali, wciąż pozostaje wierne
swojemu duchowi. Bo wszystko, co składa
się na ten samochód, opowiada historię ikony
motoryzacji – legendarnej przygody, która
trwa od 70 lat.
WYRAFINOWANE UDOSKONALENIA.
W nowym, miękkim w dotyku wnętrzu
Wranglera dostępne są m.in. chromowane elementy wykończenia i skórzana tapicerka.
Regulowane elektrycznie i podgrzewane lusterka boczne czy też podgrzewane przednie
fotele zwiększają poziom komfortu przy niskich temperaturach. Natomiast przyciski
na zupełnie nowej kierownicy umożliwiają wygodne sterowanie tempomatem, systemem
audio i elektronicznym centrum informacyjnym pojazdu (EVIC).
DZIEDZICTWO, KTÓREGO WARTO SIĘ TRZYMAĆ.
Wśród innych wytrzymałych
elementów wyposażenia wnętrza Jeepa Wranglera zwraca uwagę uchwyt na desce
rozdzielczej – zamocowany śrubami ze stali nierdzewnej i ozdobiony autentyczną
pieczęcią Jeepa, nawiązującą do 70-letniej tradycji produkcji samochodów z napędem
4x4, których znakiem rozpoznawczym jest wytrzymałość.
Sprawdzone możliwości terenowe.
Jeep
®
Wrangler to prawdziwy odkrywca nowych
szlaków, stworzony po to, aby zapewnić Ci całkowitą
swobodę w myśl filozofii „Go Anywhere, Do
Anything.™” Dlatego, niezależnie dokąd
zmierzasz w poszukiwaniu przygód
– przez skały, wodę
(3)
czy zaśnieżone szlaki
– możesz liczyć na niezrównane możliwości
terenowe swojego Wranglera.
SILNIK 2.8 CRD.
Imponująca 4-cylindrowa,
16-zaworowa jednostka napędowa z systemem
Common Rail rozwija moc 200 KM przy
3600 obr./min i moment obrotowy 460 Nm
w zakresie 1600-2600 obr./min (z automatyczną
skrzynią biegów). W samochodach wyposażonych
w silnik 2.8 CRD i manualną skrzynię biegów
standardowym wyposażeniem jest zapewniający
oszczędność paliwa system Stop-Start.
COMMAND-TRAC.
®
Skrzynia rozdzielcza Command-
-Trac, choć działa płynnie i cicho,
jest mocna i wytrzymała, aby
można było bez obaw zapuszczać
się w trudny teren (standard
w wersjach Sahara i Sport).
GOTÓW ZMIERZYĆ SIĘ
Z WODĄ.
Śmiało staw czoła
rzece. Wrangler ma dodatkowe
uszczelnienie instalacji
elektrycznej i nadwozia oraz
wysoko umieszczony wlot
powietrza, aby zapewniać
optymalne możliwości
brodzenia
(3)
.
HAMULCE GOTOWE DO
JAZDY W TERENIE.
Układ
hamulcowy z systemem ABS,
skalibrowanym do jazdy
w terenie, zapewnia możliwość
krótkotrwałego blokowania kół
na luźnych nawierzchniach,
jak błoto, piach czy żwir, aby
maksymalnie skrócić drogę
hamowania.
TRAKCJA.
Doskonała
przyczepność pomaga
w zachowaniu kontroli nad
pojazdem w dziewiczym
terenie, na śliskich
nawierzchniach (mokrej
drodze, błocie, śniegu)
i na stromych wzniesieniach.
PAKIET ELEKTRYCZNY.
Elektrycznie otwierane szyby,
centralny zamek, elektrycznie
regulowane i podgrzewane lusterka
boczne oraz pilot centralnego
zamka dostępne są z wyjmowanymi
pełnymi drzwiami.
PODGRZEWANE PRZEDNIE
FOTELE.
Zapewnij sobie większy
komfort podróży dzięki
podgrzewanym przednim fotelom
ze skórzaną lub materiałową
tapicerką i sterowaniem
przyciskami na desce rozdzielczej.
EKSTREMALNE DOZNANIE
OTWARTEJ PRZESTRZENI.
Dzięki możliwości prostego
demontażu drzwi i składanej
do przodu przedniej szybie,
(2)
*
Wrangler przenosi doznanie
otwartej przestrzeni na nowy
poziom.
BLOKADY MECHANIZMÓW
RÓŻNICOWYCH TRU-LOK
®
.
Przedni i tylny, elektronicznie blokowany
mechanizm różnicowy gwarantuje stały
rozdział momentu obrotowego na każde
z czterech kół, zapewniając trakcję
nawet w najtrudniejszym terenie.
Przyciskiem na desce rozdzielczej
można zablokować tylną oś lub obie
osie (standard w wersji Rubicon).
SKRZYNIA ROZDZIELCZA
ROCK-TRAC
®
.
Reduktor o przełożeniu 4:1
umożliwia „pełzanie” z małą
prędkością po przeszkodach
i zwiększa moment obrotowy
dostępny na kołach (standard
w wersji Rubicon).
ELEKTRONICZNIE ROZŁĄCZANY
STABILIZATOR PRZEDNI.
Po naciśnięciu przycisku stabilizator
przedni automatycznie rozłącza się
przy szybkości poniżej 29 km/h
w trybie jazdy z załączonym
reduktorem terenowym (4LO).
Umożliwia to zwiększenie o 28%
w wersji Wrangler i o 33% w wersji
Wrangler Unlimited skoku przednich
kół (standard w wersji Rubicon).
ZAPAKUJ WIĘCEJ SPRZĘTU.
Za tylną kanapą znajdziesz duży
bagażnik – teraz wyposażony
w dwustronną matę podłogową
i schowek w podłodze, w którym
znajduje się miejsce na śruby
mocujące drzwi i sztywny dach.
TWARDY, MATERIAŁOWY ALBO
PODWÓJNY DACH.
Unikalna,
otwarta konstrukcja nadwozia
zwiększa intensywność doznań
podczas jazdy w terenie. Żaden inny
pojazd z napędem 4x4 nie oferuje
w fabrycznej wersji tylu konfiguracji
dachu, co Jeep
®
Wrangler.
PAŁĄK PRZECIWKAPOTAŻOWY
Z WBUDOWANYMI GŁOŚNIKAMI.
W pałąku przeciwkapotażowym
zintegrowano dwa odporne na
działanie czynników atmosferycznych
średniozakresowe głośniki
o średnicy 165 mm.
OSŁONY DO JAZDY TERENOWEJ.
Tłoczone ze stali nierdzewnej osłony
zbiornika paliwa, skrzyni rozdzielczej
oraz miski olejowej automatycznej
skrzyni biegów pomagają chronić te
podzespoły podczas jazdy w terenie.
BOCZNE PROGI OCHRONNE.
Superwytrzymałe progi mocowane
do nadwozia zapewniają mu
dodatkową ochronę (standard
w wersji Rubicon).
KONSTRUKCJA RAMOWA.
Zastosowanie konstrukcji ramy
z profili zamkniętych zapewnia
wytrzymałość, sztywność i trwałość.
Properly secure all cargo.
DUŻY PRZEŚWIT.
Krótki zwis z przodu i tyłu
modelu Rubicon zapewnia doskonały kąt natarcia
i zejścia. Prześwit pod pojazdem wynosi ponad
259 mm.
DWUCZĘŚCIOWA STRUKTURA MISKI
OLEJOWEJ.
Dolna część wykonana ze stali jest
odporniejsza na uderzenia, zaś górna część
z aluminium oznacza oszczędność wagi
i redukcję hałasu.
TECHNOLOGIA STOP-START.
Ogranicz emisję dwutlenku
węgla, jednocześnie zmniejszając zużycie paliwa silnika
2.8 CRD. Gdy się zatrzymujesz, wyłączaj silnik — wystarczy
przesunąć dźwignię zmiany biegów w położenie neutralne
i zwolnić pedał sprzęgła. Silnik uruchomi się automatycznie
po ponownym naciśnięciu pedału sprzęgła.
SYSTEM ELEKTRONICZNEGO STEROWANIA
PRZEPUSTNICĄ (ETC).
Zapobiega efektowi
„podskakującego pedału”, występującego często przy
korzystaniu z trybu 4LO. Specjalna terenowa kalibracja
systemu ETC pomaga kierowcy w precyzyjnym sterowaniu
przepustnicą podczas jazdy po nierównym podłożu,
drewnianych balach i skałach.
NOWA GENERACJA SZTYWNYCH MOSTÓW
DANA
®
44.
Lepsza trwałość i wykrzyżowanie
dzięki cięższym półosiom, większym łożyskom
wałka atakującego i mocowaniu powyżej środka
koła talerzowego. Tak zmniejszony kąt mocowania
wałów napędowych zapewnia ich równą i cichą
pracę oraz większy prześwit (Dana
®
44 z tyłu
– standard we wszystkich wersjach; z przodu
– standard w wersji Rubicon).
MOCNE ZAWIESZENIE.
Sztywne mosty z wahaczami,
sprężyny śrubowe, drążki stabilizatora, przedni tłumik
drgań i wysokociśnieniowe amortyzatory gazowe.
Jednorurowe amortyzatory gazowe wyposażono
w nową technologię zaworów (LST), która zapewnia
odpowiednią pracę amortyzatorów przy niskich
prędkościach, podczas pokonywania trudnych
przeszkód i podczas szybkiej jazdy po autostradzie.
SIŁA POCIĄGOWA.
Wrangler Unlimited, w zależności
od wersji, może bezpiecznie holować przyczepę
o masie do 3500 kg, jeśli jest wyposażony w oryginalny
zestaw do holowania Jeep
®
Trailer Tow irmy Mopar.
TRZYMAJ SIĘ NA KURSIE.
Wrangler wykorzystuje
drążki kierownicze i przekładnię kulkową z tłumieniem
drgań i wspomaganiem hydraulicznym. Trwała
geometria poprzecznych drążków to najstabilniejszy
możliwy układ przy sztywnej osi, zapewniający wysoki
poziom precyzji i mały promień zawracania.
* Należy przestrzegać wszystkich zaleceń dotyczących demontażu dachu, drzwi
i opuszczania przedniej szyby, które zawarto w instrukcji obsługi. Jazda bez drzwi
i ze złożoną przednią szybą może odbywać się tylko w warunkach terenowych.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]