Jeśli Bóg jest suwerenny, BLOG ZWIEDZENIE W KOSCIELE JEZUSA, zdrowa nauka
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->5.12.2016Jeśli Bóg jest suwerenny, to dlaczego mamy się modlić? | Zwiedzenie w Kościele Pana Jezusa ChrystusaNa tej stronie używamy plików cookie Google, by móc świadczyć Ci usługi, personalizować reklamy i analizowaćruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony, są udostępniane Google. Korzystając z niej, zgadzasz się nato.DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJROZUMIEMPONIEDZIAŁEK, 19 WRZEŚNIA 2016ZNAJDZ NAS NA FBJeśli Bóg jest suwerenny, to dlaczego mamy się modlić?Nic nie jest w stanie umknąć Bożej uwagi; nicnie jest w stanie przekroczyć granic Bożej mocy.Każda rzecz podlega pod Boży autorytet. Jeślimiałbym choćby przez chwilę pomyśleć, że jakaśpojedyncza cząstka porusza się wniekontrolowany przez wszechmogącego Boga sposób we wszechświecie, tochyba nie mógłbym w nocy zasnąć. Pewność, jaką żywię w stosunku doprzyszłości opiera się na pewności, jaką mam co do Boga, który kontrolujebieg historii. Ale jak, można by spytać, wygląda to sprawowanie przez Bogakontroli nad zdarzeniami i jak przejawia się Jego władza? Jak Bóg sprawia, żerzeczy, co do których suwerennie zadecydował, w rzeczywistości mająmiejsce?Augustyn powiedział, że we wszechświecie nie dzieje się nic, czego nieobejmowałaby Boża wola – i tak – w pewnym sensie Bóg decyduje o każdymzdarzeniu. Nie chciał on przez to zwolnić człowieka z odpowiedzialności zajego czyny, niemniej jednak słowa Augustyna nasuwają na usta pewnepytanie: Jeśli Boża suwerenność obejmuje wszelkie działania i intencjeczłowieka, to czy istnieje powód, dla którego mielibyśmy się w ogóle modlić?Pytanie to mogłoby brzmieć następnie: „Czy modlitwa cokolwiek zmienia?”Pozwólcie, że odpowiem na to pierwsze pytanie – tak, istnieje powód, dlaktórego mielibyśmy się modlić i jest nim polecenie suwerennego Bogazawarte w Jego świętym Słowie, żebyśmy się modlili. Dla chrześcijaninamodlitwa nie jest jedną z opcji; jest ona koniecznością.Możemy spytać – a co jeśli ona i tak niczego nie zmieni? Ale takie pytaniepomija to, co jest istotne. Pomija to, że jeśli Bóg nakazuje nam się modlić, towinniśmy to robić, bez względu na to, czy modlitwa się do czegoś przyczyni.To, że Bóg, Pan wszechświata, Stwórca i ten, który podtrzymuje wszystko, coistnieje – nakazuje nam się modlić – jest wystarczającym powodem, żeby sięmodlić. Choć On nie tylko nam to nakazuje – On nas zaprasza, żebyśmywyjawiali Mu w modlitwie nasze prośby. Jakub pisze, że nie otrzymujemy,ponieważ nie prosimy (List Jakuba 4:2). Jakub mówi nam także, że modlitwasprawiedliwego może odnieść wielki skutek (5:16). W wielu miejscach Bibliapowtarza, że modlitwa jest skutecznym narzędziem. Jest pożyteczna. Odnosiskutek.Jan Kalwin, w traktacie Nauka religii chrześcijańskiej, dokonuje pewnychwartych uwagi spostrzeżeń odnośnie modlitwy:MENUZwiedzenie w Kościel…Polub tę stronę1,2 tys. polubieniaPOLECANY POSTCo każdy katolik musi usłyszeć oEwangelii Jezusa Chrystusa„ Wiarygodne to słowa i godne całkowitegoprzyjęcia, że Chrystus Jezus przyszedł naświat, aby zbawić grzeszników, z których jajestem ...Strona głównaZdrowa naukaInneOstrzegamyCharyzmatyczny chaosŻycie chrześcijańskieEkumenizm/Kościół RzymskokatolickiO nasNew Age / okultyzmRick WarrenFormacja Duchowa (mistycyzm)wewnętrzne uzdrawianie / SOZOPasterzeNowopowstający KościółPOPULARNE POSTYTodd White Nowa Rasa Objawionych SynówBożych1/45.12.2016Jeśli Bóg jest suwerenny, to dlaczego mamy się modlić? | Zwiedzenie w Kościele Pana Jezusa ChrystusaAle, ktoś mógłby powiedzieć, czy Bóg nie wie bez naszego przypominania MuBethel Church: Bill Johnson, Jesus Culture iNa tej stronie używamy plików cookie Google, by móc świadczyć Ci usługi, personalizować reklamy i analizowaćSozo Prayerczym jesteśmy zakłopotani i co jest dla nas pożyteczne? A jeśli wie, to czyruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony, są udostępniane Google. Korzystając z niej, zgadzasz się nato.nie wydaje się całkowicie niepotrzebne zawracanie Mu głowy naszymiNiebo istnieje naprawdę uniwersalistyczneDOWIEDZ SIĘ WIĘCEJROZUMIEMmodlitwami jak kogoś kto trwa w jakimś półśnie, kogoś, kogo tylko nasz głoszłudzenieCo każdy katolik musi usłyszeć o EwangeliiJezusa ChrystusaWrogowie krzyża: Carl Lentz i o tym jakHillsong niszczy chrześcijaństwoCurry Blake i duchowa spuścizna J. G.Lake'a: Bethel, Branham i Grave SuckingBethel „New Age” ChurchJoseph Prince: Feel Good ewangeliaOstrzeżenieRick Warren i jego okultystyczni doradcymoże zbudzić? Jednak ci, którzy w ten sposób rozumują, tak naprawdę niewidzą celu, dla którego Bóg polecił nam się modlić, gdyż uczynił to nie tyle kuswojemu pożytku, co naszemu. A zatem Bóg pragnie – co jest niewątpliwie właściwe – żeby to, co jest Munależne, zostało mu oddane – w przekonaniu, że cokolwiek człowiek pragnie icokolwiek może mu sprzyjać, pochodzi od Boga, a pewność co do tegowyrażona zostaje w modlitwie. Ale korzyść poświęcenia, które oddajemy Mu,wielbiąc go, powraca do nas. Przeto nasi święci przodkowie im bardziejodważnie i z większym przekonaniem rozsławiali Boże błogosławieństwawzględem siebie oraz innych, tym bardziej skorzy byli do modlitwy. I również teraz, dla nas, istnieje nieodparta potrzeba uciekania się do niegow naszych modlitwach; po pierwsze, żeby nasze serca mogły być zajętegorliwą i palącą potrzebą szukania, kochania i służeniu Bogu, która pozostawiw nas zwyczaj uciekanie się do Niego w każdej potrzebie – jako naszejświętej opoki. Po drugie, ucząc się wylewania przed nim wszystkiego, co jestw naszych sercach, żeby w naszych sercach nigdy nie zagościło pragnienielub potrzeba, którego wstydzilibyśmy się mu przedstawić. Po trzecie,żebyśmy byli gotowi otrzymać z dziękczynieniem i sercem przepełnionymwdzięcznością to wszystko, co od Niego otrzymujemy – a nasze modlitwyniech nam tylko o tym przypominają (Kalwin, Nauka religii chrześcijańskiej,przetłumaczone z Ford Lewis Battles, ed. John T. McNeill [Louisville:Westminster John Knox, 1960], Księga 3, rozdział 20, sekcja 3.)Modlitwa, jak wszystko, co składa się na chrześcijańskie życie, jest dla Bożejchwały i dla naszej korzyści, w tej kolejności. Wszystko, co Bóg czyni,wszystko, do czego Bóg dopuszcza i co zarządza jest doskonałym przejawemJego chwały. Prawdą jest to, że podczas gdy Bóg poszukuje chwały, człowiekkorzysta wtedy, gdy Bogu jest oddawana chwała. Modlimy się, by wielbić ioddawać chwałę Bogu, ale czyniąc to oczekujemy również dobrodziejstwpłynących z Jego rąk w wyniku naszej modlitwy. Modlitwa jest dla naspożytkiem, nawet w świetle tego, że Bóg od początku zna wszystkiezdarzenia. To dla nas przywilej stawać w Jego nieskończonej obecności – nas,będących ograniczonymi istotami.Jednym z donioślejszych motywów, pod którymi przebiegała Reformacja byłamyśl o tym, że całe ludzkie życie powinno toczyć się pod panowaniem Boga,dla chwały Boga i w obecności Boga. Modlitwa nie jest solilokwium, nie jestjedynie wysiłkiem podjętym w celach terapeutycznej analizy samych siebie,nie jest też religijną recytacją. Modlitwa to rozmowa z osobowym Bogiem. Wtym dynamicznym akcie modlitwy przynoszę przed Boga całe swoje życie.Tak, Bóg wie wokół czego krążą moje myśli, lecz mimo to otrzymałemprzywilej wypowiadania tych myśli do Niego. On mówi: „Przyjdź. Mów domnie. Przedstaw mi swoje prośby.” Więc my przychodzimy – by Go poznać iby być poznanym przez Niego.FORMULARZ KONTAKTOWYNazwa Email * Wiadomość * Wyślij2/45.12.2016Jeśli Bóg jest suwerenny, to dlaczego mamy się modlić? | Zwiedzenie w Kościele Pana Jezusa ChrystusaJest coś niepoprawnego w pytaniu “Jeśli Bóg wie wszystko to po co sięNa tej stronie używamy plików cookie Google, by móc świadczyć Ci usługi, personalizować reklamy i analizowaćmodlić?”. Zakłada bowiem, że modlitwa jest czymś jednowymiarowym, aruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony, są udostępniane Google. Korzystając z niej, zgadzasz się nato.jedyne czym da się ją opisać to prośba lub wstawiennictwo. Przeciwnie,DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJROZUMIEMmodlitwa jest wielowymiarowa. Boża suwerenność w żaden sposób nie rzucasię cieniem na modlitwę uwielbienia. Boża uprzednia wiedza czydeterminujące wszystko polecenie nie zaprzecza modlitwy wychwalającej.Jedyne do czego te cechy Boga powinny się przyczynić to do dania namjeszcze większego powodu, by wyrażać Mu miłość i Go wielbić za to, kim Bógjest. To, że Bóg wie, co powiem, zanim rzeczywiście słowa popłyną z moichust, że jest to wszystko objęte Jego wiedzą – nie ogranicza mojej modlitwy,ale wręcz ją umacnia i nadaje jej piękno.Wraz z moją żona jesteśmy dla siebie tak bliscy, jak tylko jeden człowiek zdrugim człowiekiem może być. Często wiem, co ona powie, zanim faktycznieto mówi. Działa to w obie strony. A mimo to wciąż lubię słuchać tego, o czymmyśli. I jeśli jest to prawdą o człowieku, o ileż bardziej jest to prawdą oBogu? Mamy z niczym nieporównywalny przywilej dzielenia się z Bogiemnaszymi najgłębszymi myślami. Oczywiście, moglibyśmy po prostu zamknąćsię w jakimś pomieszczeniu, w którym Bóg mógłby czytać nasze myśli inazwać to modlitwą. Ale nie ma w tym żadnej wspólnoty, a na pewno nie maw tym żadnej komunikacji.Jesteśmy stworzeniami, które porozumiewają się w większości za pomocąsłów. Modlitwa na głos jest bez wątpienia przykładem mowy – sposobem, wktóry mamy wspólnotę z Bogiem i możemy się z Nim komunikować. Wpewien sposób Boża suwerenność powinna wpłynąć na nasz stosunek domodlitwy, przynajmniej gdy chodzi o uwielbienie. Bo ponad wszystko, naszezrozumienie Bożej suwerenności powinno sprowokować nas do usilnegotrwania w dziękczynieniu. Wiedząc to, powinniśmy postrzegać każdedobrodziejstwo, każde dobro, każdy dar jako wyraz nieskończonej Bożejłaski. Im bardziej zrozumiemy Bożą suwerenność, tym bardziej naszemodlitwy przepełniać będzie dziękczynienie.Czy w jakiś sposób Boża suwerenność mogłaby negatywnie wpłynąć na nasząmodlitwę wyrażająca skruchę i wyznającą grzechy? Być może moglibyśmywyciągnąć z tego następujący wniosek – za nasze grzechy ostatecznieodpowiedzialny jest Bóg a nasze ich wyznawanie jest wysuwaniem względemsamego Boga oskarżenia. Ale każdy prawdziwy chrześcijanin wie, że niemoże obwiniać Boga za swój grzech. Możliwe, że nigdy nie zrozumiemyrelacji jaka zachodzi między Bożą suwerennością a ludzkąodpowiedzialnością, ale jednego jestem pewien – tego co wychodzi z podłościmojego serca w żaden sposób nie mogę przypisać woli Boga. Musimy więc sięmodlić, bo to my jesteśmy winni, prosząc Jedynego Świętego, przeciwkoktóremu zgrzeszyliśmy, o przebaczenie.R.C. SproulTłumaczył: Miszael Poleć to w GoogleNowszy post Strona głównaStarszy post3/45.12.2016Jeśli Bóg jest suwerenny, to dlaczego mamy się modlić? | Zwiedzenie w Kościele Pana Jezusa ChrystusaPRAWA AUTORSKIENa tej stronie używamy plików cookie Google, by móc świadczyć Ci usługi, personalizować reklamy i analizowaćZ AM I ESZ CZ O NE T U T EKST Y M O Ż NA SWO BO DNI E KO PI O WAĆ I PUBL I KO WAĆ W I NNYCH M I EJ SCACH PO D WARUNKI EMruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony, są udostępniane Google. Korzystając z niej, zgadzasz się naZ ACHO WANI A I CH T REŚCI W NI EZ M I ENI O NEJ F O RM I E O RAZ PO DANI A I CH Ź RÓ DŁ A.to.PRAWA AUT O RSKI E: Z WI EDZ ENI E. BL O G SPO T. CO M . OROZUMIEMBSŁ UG I WANE PRZ EZ USŁ UG Ę BL O G G ER.DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJZwiedzenie w Kościele Pana Jezusa Chrystusa Copyright © 2011 Template created by O Pregador Powered by Blogger4/4
[ Pobierz całość w formacie PDF ]