Jeżdżę motocyklem SHL, Auto
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->SHLSPI STRESCIWstęp891.BudowateksploałacJa,motocykla.I. I.Poznajmyswójmotocykl1.1.1. Charakterystykatechniczna rnotocykliSHLl.I.2.Silnik .LJ.3.Podwozie.1.1.4. Instalacjaelektryczna1.2. Przygotowaniedojazdy1.3.Uruchamianiesilnikairuszanie zmiejscal.<l.Zmianabiegów .1.5.Jazdamotocyklem1.6. Docieranie motocyklal.7.Hamowanieizatrzymywani<'motocykla1.8.Holowanie motocykla2.Obsługa9IO18243233343738394041motocyklaIdrobne naprawy.części434344444752532.1.Mycie motocyklaiJego2.2.Obsługa.silnika.-Skrzynkabiegów-Gafnik- Filtr powietrza.-Spnęgło.-Tłok,cylinder,głowica-Układwydechowy-Instalacjazapłonowa- Prurywacz2.3.Obsługapodwozia-Widelec przedni-Łańcuchna1>11dowy-Hamulceipiastykół-Kołajezdne.-Cięgłagiętkle- Zbiornikifiltr paliwa- Akumulator.5659616367677076828283845- Reflektor.-Sygnałdźwiękowy2.4.Planczynnościobsługowych2.5. Przygotowanie motocykla dodługiegopostoju2.6. Ustalanie usterek i ichprzyczyn2.6.1.Niedomagania silnika2.6.2. Niedomaganiapodwozia .2.6.3. Niedomaganiainstalacji elektrycznej3. Naprawamotocykl a.3.1.Określaniestanu•technicznego motocykla.3.2.Naprawa silnika.3.2.1. Naprawaukładucylinder-tłok-pierścienie3.2.2. Ocenazużycia łożyskakorbowego3.2.3. Naprawasprzęgłai rozrusznika .3.3.N'l!.prawa podwozia.3.3.1. Naprawaramy3.3.2.Naprawawidelca przedniego3.3.3. Naprawa elementówresorujących3.3.4.Naprawakółjezdnychiłańcucha3.3.5.Na prawasiodła.3.3.6.Naprawaosprzętuelektrycznego- Akumulator-Sygnał dźwiękowy-Przełącznik świateł-Stacyjka- Lampa tylna .-WłącznikSTOP-Prostownik wmotocykluSHL-150oraz SHL-175 typuMlliMllW.-Prostownikw motocykluSHL-175typu Ml7- Elementoptyczny reflektora.4.UsprawnieniamotocyklaIrady praktyczne.4.1.Silnik Wiatr W2A do motocykla typuMll4.2. Zastosowanie amortyzatoraskrętu4.3.Nadkladkastacyjl!;i .4.4. Zastosowanieakumulatora 10Ah do motocyklatypuMU.4.5. Ochrona akumulatorówwmotocyklachSHL Gazela.4.6. Bezpiecznik w obwodzieakumulatorawmotocyklach typuMll4.7. Zmianywpołączeniachinstalacjielektrycznej .4.8.Zastosowanie kierownicy nowegotypu do motocykli typuMlliM06T.4.9. Modernizacjaosłonyłańcuchai uchwytu silnika motocyklatypu Mll4.10.ZałożeniewłącznikaSTOPwwygodniejszympołożeniu.4.11BagażnikGazelido motocykli SHLinnych typów .8587878990909597989810410411211211711712013415216116316316416416416416516516516617117117417.617717918018118418518618864.12. Zastosowanieślimakowej rączkigazu do motocyklaSHL Gazela4.13.:zjwiększenlemocy silnika.4.14. Uszczelnienia w silnikach $06i$32.4.15.Różneporady praktyczne.4.15.1.$ciąganiewirnikaprądnicywmotocyklu SHLGazela.4.15.2.Obsługaakumulatora.4.15.3. Wyprowadzenie przewodówzakumulatora w motocy-klach SHL Gazela.4.15.4.Zakładartiezbiornika paliwaw motocyklach typuMlliMllW.4.15.5.Obsługazamków4.15.6.Ułożenielinki hamulcawmotocyklach typu M06T,MlliMllW.4.15.7. Uszczelnienietłumikawydechu wmotocyklachSHL-1504.15.8. Pokrowiec nasiodło.4.15.9. Przechowywaniezapasowychżarówek4.15.10.Odłączanieakumulatora4.16.Kupnoużywanegomotocykla4.17. Cozabraćwdłuższą podróż.4.18. Dodatkoweprzyrządyinanęddadonaprawmotocykla189190195197197197198198199199200200201201202202~WstępMotocykle SHLzaczęto produkowaćw Hucie Ludwikóww Kiel-cachjużw roku 1936. Model produkowany w latach 1936-39miałpojemność98cmsiwykonywanybyłnapodstawielicencji znanejfirmy angielskiejVilliers.Po wyzwoleniu, w roku1949rozpoczęto produkcjęmotocykli SHLtypuMOl opojemności125cms wgdokumentacjiopracowanejcałkowicie w kraju. Modelten, kilkakrotniem-Odernizowanybyłprodu-kowany w KieleckichZakładachWyrobów Metalowych (dawnejHucie Ludwików)do roku 1952,potem wWarszawskiej Fabryce Mo-tocykli. Nowy model motocykla SHL opojemności150 erosioznacze-niu typu M06Uzaczęto wykonywaćw KZWM w 1958r.Przechodziłonszybkomodernizacjęitak kolejno produkowano typy:M06U (150 cm3)od1958 r. do 1959r.M06T (150cms)od1959r. do1961r.Mll(175 cm3)od 1961r.do 1967 r.MllW (175 cm5)od·1967r. do1968 r.W roku 1968rozpoczęto produkcjęmotocykliSHL-175 cms„Gazela"ocałkowicienowejkonstrukcjii kontynuowanojądo roku 1970.W niniejszejksiążceomówionesąwszystkietypymotocykli SHLprodukowanewlatach od1958do 1970. Motocykli produkowanychprzed1958r.nieomówionozewzględunastosunkowomałąichliczbę znajdującąsięobecnie weksploatacji(możnajednakspotkaćjeszcze na szosachpojedynczeegzemplarze motocykliSHL wyprodu-kowanychnawetprzed1939r.będącejeszcze w dobrym stanie).Książka„Jeżdżęmotocyklem SHL"przeznaczonajest dla indywi-dualnychużytkowników.Omówiono wniejkonstrukcjęposzczegól-nychtypów motocykli, zalecenia eksploatacyjneiobsługowe,sposobyprzeprowadzania naprawważniejszychzespołów,sposobymoderniza-cji motocyklimożliwejdo przeprowadzenia wewłasnymzakresie przezużytkownikaorazróżneporady praktyczne.tyczne.Zakres naprawograniczonodonajczęściejkoniecznyclh, ajednocześniemożliwychdo wykonaniaprzez indywidualnegoużytkownjkady-sponującegozestawemstosunkowo prostychprzyrządów. Przyrządyte jedniużytkownicybędąw staniewykonaćsami,innimogąewen-tualniezlecićichwykonaniew warsztacieślusarskimlub mechankz-nym. Z pomocywarsztatówbędąmusieliskorzystać równieżwyko-nującynaprawywymagającespawanialubobróbkimechanicznej(npszlifowaniecylindra).Ewentualne uwagidotyczącetreści książkiprosimyprzesyłaćnaadres Wydawnictw:WydawnictwaKomunikacjiiŁącznościWarszawa, ul. Kazimierzowska 52,RedakcjaKsiążekTransportu-Eksploatacja
[ Pobierz całość w formacie PDF ]