Jezyk angielski zakres wiedzy 2012 2013, gimnazjum - angielski i niemiecki, woj.szczecinskie-konkursy-gim

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Załącznik nr 10ZAKRES WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCIWYMAGANY NA KONKURS JĘZYKA ANGIELSKIEGODLA UCZNIÓW GIMNAZJÓW W WOJEWÓDZTWIE ZACHODNIOPOMORSKIMW ROKU SZKOLNYM 2012/2013Celem konkursu jest sprawdzenie wszechstronnej wiedzy i umiejętności językowychuczniów szkół gimnazjalnych.Zakres wiedzy i umiejętności zostały oparte na wytycznych CKE opublikowanych w„Informatorze” o egzaminie gimnazjalnym z języka angielskiego przeprowadzanym od rokuszkolnego 2008/2009 oraz są zgodne z treściami nauczania podstawy programowej dlagimnazjum (rozporządzenieMEN z dnia 23 grudnia 2008 r. – Dz.U. 2009 Nr 4, poz.17).Na etapie wojewódzkim sprawdzana jest ponadto wiedza dotycząca Wielkiej Brytaniii Stanów Zjednoczonych.ZAKRES WIEDZYOd uczestników konkursu oczekuje się wiedzy i umiejętności posługiwania się językiemangielskim w zakresie następujących zagadnień tematycznych:1. Człowiek – np. dane personalne, wygląd zewnętrzny, cechy charakteru, uczuciai emocje, zainteresowania,2. Dom – np. jego położenie, pomieszczenia i ich wyposażenie,3. Życie rodzinne i towarzyskie – np. członkowie rodziny, koledzy, przyjaciele, znajomi,czynności życia codziennego, formy spędzania czasu wolnego, święta i uroczystości,4. Szkoła – np. przedmioty nauczania, życie szkoły,5. Praca – np. popularne zawody i czynności z nimi związane, miejsce pracy,6. Żywienie – np. artykuły spożywcze, posiłki i ich przygotowanie, lokalegastronomiczne,7. Zakupy i usługi – np. rodzaje sklepów, towary, sprzedawanie, kupowanie, reklama,korzystanie z usług, reklamacja,8. Podróżowanie i turystyka – np. wycieczki, zwiedzanie, środki transportu, informacjaturystyczna, orientacja w terenie,9. Kultura – np. dziedziny kultury, twórcy i ich dzieła, uczestniczenie w kulturze,10. Środki masowego przekazu,11. Sport – np. dyscypliny sportu, obiekty i sprzęt sportowy, imprezy sportowe,12. Zdrowie – np. higieniczny tryb życia, samopoczucie, dolegliwości, choroby i ichleczenie,13. Nauka i technika – np. wynalazki, podstawowe urządzenia techniczne i korzystaniez nich,14. Świat przyrody – np. pogoda, rośliny, zwierzęta, krajobraz, ochrona środowiskanaturalnego,15. Życie społeczne (np. konflikty i problemy społeczne, przestępczość)16. Elementy wiedzy o świecie i krajach danego obszaru językowego.1UMIEJĘTNOŚCIW zakresie rozumienia tekstu pisanego od uczestników wymagana jest umiejętność:1. określania głównej myśli tekstu2. określania głównej myśli poszczególnych części tekstu3. stwierdzania, czy tekst zawiera określone informacje; wyszukiwania lubselekcjonowania informacji4. określania intencji nadawcy tekstu5. określania kontekstu sytuacyjnego6. rozpoznawania związków między poszczególnymi częściami tekstuW zakresie umiejętności reagowania językowego od uczestników wymagane jest:1. właściwe reagowanie językowe w określonych kontekstach sytuacyjnych2. rozpoznawanie i poprawne stosowanie struktur leksykalno-gramatycznychniezbędnych do skutecznej komunikacjiZAKRES MATERIAŁU GRAMATYCZNEGOFuture Forms (Present Simple, Present Continuous, Future Simple, Future Continuous, FuturePerfect*, Future Perfect Continuous*, Going to)Present Forms (Present Simple, Present Continuous, Present perfect, Present PerfectContinuous),Past Forms (Past Simple, Past Continuous, Past Perfect, Past Perfect Continuous*)Irregular VerbsVerb PatternsModals in the Present, Modals in the Past*The Passive, The causative (have something done)Conditionals (Types 0,1,2,3), Mixed Conditionals*Wish/If onlyTime Clauses (after, as soon as, before, till, until, unless, when,...), Relative Clauses (clauseswith and without who/which/that), Clauses of Result/Reason/Purpose/ContrastReported speech, Indirect questionsQuestion TagsUsed to, Be/get used to something, Had better, Prefer and would rather,Countable/Uncountable nouns, The Genitive, Articles, QuantifiersComparatives/Superlatives of Adjectives/Adverbs, Adjectives ending in –ing and –edPrepositionsPronouns and DeterminersSo/such, Enough/too, Like/as, During/while, Neither … nor, Either … orPhrasal VerbsWordformation*2LITERATURA1. Podręczniki i repetytoria do nauczania języka angielskiego dla szkół gimnazjalnych,dopuszczone do użytku przez MEN.2. Publikacje z zakresu nauczania języka angielskiego i kultury krajów anglojęzycznychrealizujące standardy wymagań egzaminacyjnych oraz podstawę programową nauczaniajęzyka angielskiego w gimnazjach.3.Crowther Jonathan, 2005,Oxford Guide to British and American Culture,OxfordUniversity Press.*4. McDowall David, 2006,An Illustrated History of Britain,London, Longman PearsonEducation.*5. Murphy Raymond, 2006,English grammar in use,Cambridge University Press.6. O'Callaghan Bryn, 2006,An Illustrated History of the USA,London, Longman PearsonEducation.*7. Jenny Dooley & Virginia Evans, 1999,Grammarway 3,Express Publishing.8. Stuart Redman, 2011,English Vocabulary in Use Pre-intermediate and IntermediatewithAnswers and CD-ROM, Cambridge University Press.* - etap wojewódzki3 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mexxo.keep.pl