Jezyk angielski poziom 4157601, Matura
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Centralna Komisja Egzaminacyjna
Arkusz zawiera informacje prawnie chronione do momentu rozpoczcia egzaminu.
WPISUJE ZDAJCY
Miejsce
na naklejk
z kodem
KOD PESEL
dysleksja
EGZAMIN MATURALNY
Z JZYKA ANGIELSKIEGO
POZIOM ROZSZERZONY
MAJ 2010
CZ I
Instrukcja dla zdajcego
1. Sprawd, czy arkusz egzaminacyjny zawiera 6 stron
(zadania 1 3). Ewentualny brak zgo
przewodniczcemu zespou nadzorujcego egzamin.
2. Pisz czytelnie. Uywaj dugopisu/pióra tylko z czarnym
tuszem/atramentem.
3. Nie uywaj korektora, a bdne zapisy wyranie przekrel.
4. Pamitaj, e zapisy w brudnopisie nie bd oceniane.
5. Na karcie odpowiedzi wpisz swój numer PESEL i przyklej
naklejk z kodem.
6. Nie wpisuj adnych znaków w czci przeznaczonej
dla egzaminatora.
Czas pracy:
120 minut
Liczba punktów
do uzyskania: 23
MJA-R1_1P-102
2
Egzamin maturalny z jzyka angielskiego
Poziom rozszerzony cz I
STOSOWANIE STRUKTUR LEKSYKALNO-GRAMATYCZNYCH
Zadanie 1.
(3 pkt)
Uzupenij kad luk jednym wyrazem, przeksztacajc wyraz podany w nawiasie,
tak aby otrzyma logiczny i gramatycznie poprawny tekst. Wymagana jest pena
poprawno ortograficzna wpisywanych wyrazów. Za kade poprawne rozwizanie
otrzymasz 0,5 punktu.
TAKE YOUR MIND TO THE GYM
Your brain is like a muscle: the more you use it, the stronger it gets. For those who believe
that claim, there are dozens of brain-boosting games now on the market. What makes them
special, is that the
1.1. (IMPROVE)
________________
does not only manifest itself within
the context of the game but in the real world as well.
On the face of it, this makes a lot of sense. It is well known that older people who stay
mentally active are more
1.2. (RESIST) __________________
to mental decline according
to the popular use it or lose it hypothesis. If it works for older people, shouldnt it work
for everybody else?
1.3. (FORTUNATE) __________________
for the wannabe genius, there are no simple
answers. While there is no
1.4. (SHORT) __________________
of studies suggesting that
some mental functions can be trained, most companies offering brain-training games do not
specify how their product will change your brain.
Although these games may or may not turn intellectual zeros into heroes, many
1.5. (PSYCHIATRY) _____________________
use them as a miracle cure for their patients.
This, perhaps, is where brain training will have its greatest impact not as a brain gym, but as
an effective
1.6. (TREAT) ___________________
for people with serious mental health
problems or brain injury.
adapted from www.newscientist.com
Zadanie 2.
(2 pkt)
Wykorzystujc wyrazy podane drukowanymi literami, uzupenij kade zdanie, tak aby
zachowa znaczenie zdania wyjciowego. Nie zmieniaj podanych fragmentów i formy
podanych wyrazów. Wymagana jest pena poprawno ortograficzna i gramatyczna
wpisywanych fragmentów zda. Za kade poprawne rozwizanie otrzymasz 0,5 punktu.
2.1
. If only you hadnt brought your pet snake with you!
BROUGHT
You should _____________________________________________ your pet snake with you!
2.2.
We were on the point of leaving the office when the phone rang.
ABOUT
We ______________________________________________ the office when the phone rang.
2.3.
I sent her a present to compensate for my bad behaviour.
MAKE
I sent her a present to _________________________________________ my bad behaviour.
2.4.
I wouldnt have finished it without his help.
FOR
If it __________________________________ his help, I wouldnt have finished it.
Egzamin maturalny z jzyka angielskiego
Poziom rozszerzony cz I
3
WYPOWIED PISEMNA
Zadanie 3.
(18 pkt)
Wypowiedz si na jeden z trzech poniszych tematów. Wypowied powinna zawiera
od 200 do 250 sów i spenia wszystkie wymogi typowe dla formy wskazanej
w poleceniu. Zaznacz wybrany temat, zakrelajc jego numer.
1.
Wiele krajów i miast ubiega si o organizowanie wanych, midzynarodowych imprez
sportowych. Napisz
rozprawk
przedstawiajc dobre i ze strony organizacji takich
imprez dla danego kraju lub miasta.
2.
Aby pomóc rozwiza niektóre problemy spoeczne, organizuje si akcje charytatywne.
Bior w nich udzia równie dzieci i modzie.
Opisz
tego typu akcj, która bya
zorganizowana w Twojej szkole i w której wzie/wzia udzia.
3.
Napisz
opowiadanie
o nastolatku, który w czasie wycieczki szkolnej ratuje kolegów
bdcych w niebezpieczestwie.
Uwaga: jeli praca bdzie zawiera wicej ni 300 sów, otrzymasz za jej kompozycj 0 punktów.
CZYSTOPIS
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
4
Egzamin maturalny z jzyka angielskiego
Poziom rozszerzony cz I
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
Egzamin maturalny z jzyka angielskiego
Poziom rozszerzony cz I
5
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
Liczba wyrazów w pracy
Liczba bdów jzykowych
Liczba bdów ort. _____ x 0,5 =
Liczba bdów inter. _____ x 0,5 =
Suma bdów
Procent bdów
TRE
KOMPOZYCJA
BOGACTWO
JZYKOWE
POPRAWNO
JZYKOWA
RAZEM
Poziom
A
B
C
A
B
C
A
B
C
A
B
C
Liczba
punktów
5 4-3-2 1-0
4
3-2 1-0
5 4-3-2 1-0
4
3-2 1-0
[ Pobierz całość w formacie PDF ]