Jezyk sukcesu NLP w sprzedazy bezposredniej P.Sowa i A.Batko, E-Booki, ♣EBOOKI
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
1
Andrzej Batko, Paweł Sowa
JĘZYK SUKCESU
NLP w sprzedaży bezpośredniej
WPROWADZENIE- ROZGRZEWKA
Istnieje wiele rzeczy które wydarzyły się i teraz są już faktem. Jakiś czas
temu urodziłeś się, miałeś dzieciństwo a dzisiaj obudziłeś się, rozpocząłeś
ten dzień i teraz trzymasz w ręce tę książkę czytając słowa sprawdzasz ile
jest warta jeszcze zanim zainwestujesz swój czas i pieniądze. To bardzo
dobrze. Pisaliśmy ją aby zaoferować ci
praktyczne
umiejętności
przydatne w sprzedaży, negocjacjach w każdej właściwie sytuacji gdzie
istotna jest jakość kontaktów z drugą osobą.
Tutaj pierwsza niespodzianka. Jakiś czas temu, w parę chwil po oficjalnym
zakończeniu warsztatów dla managerów jednej z największych firm
kosmetycznych, tuż po wręczeniu certyfikatów byłem zupełnie niechcący
świadkiem fascynującej wymiany zdań między uczestnikami. Jak to często
bywa po zakończeniu zajęć panowała wspaniała, trochę podniosła
atmosfera: w tle rozbrzmiewała muzyka Robbiego Robertsona a
ponieważ szkolenie było podsumowaniem bardzo dobrego dla firmy
okresu uczestnicy zdecydowali uczcić powstanie nowych projektów
skrzynką dobrze schłodzonego szampana. Zupełnie niechcący byłem
wówczas świadkiem słów z gatunku „zwrot który zmienia życie”
Stanąłem obok dwóch absolwentów treningu i prawie niechcący
usłyszałem słowa:
JĘZYK PERSWAZJI –JĘZYKSUKCESU
2
-
Teraz nareszcie wiem w jakiej dziedzinie chcę się rozwijać, jak trafić
do paru „trudnych” klientów, jak efektywniej zarabiać pieniądze, to
wszystko jest wspaniałe ale
tak naprawdę
jedna rzecz jest
dla mnie
bardzo cenna.
Przyznam szczerze że wtedy nadstawiłem ucha bo dramatyczna pauza
jaką zrobił jeden z rozmówców zapowiadała coś wyjątkowo ważnego.
Zupełnie słusznie jak się okazało ponieważ usłyszałem słowa które nadały
mi kierunek na najbliższy czas.
-
Założyłem że prawdziwa perswazja i wywieranie wpływu możliwe są
jedynie przy dużym szacunku dla klienta.. i wiesz co odkryłem?
-
No. Jego rozmówca podobnie jak ja, pochłonięty słuchaniem nie
zwracał uwagi na kwieciste podtrzymanie rozmowy.
-
W trakcie ćwiczeń zdałem sobie sprawę co czasami
naprawdę
chce
powiedzieć moja żona, i wiesz co?
-
No. Jego rozmówca był chyba prawdziwie zaintrygowany.
-
Zdałem sobie sprawę że zaczynam znowu kochać ją tak jak kiedyś.
Wiesz to jest tak jakby...
No tak. Ja odkryłem (odkrywczość tego faktu potwierdził numer certyfikatu
potwierdzającego odkrycie- 6 988 823 911) wtedy że mimo wielu istotnych
różnic pomiędzy każdym człowiekiem, tak naprawdę wszyscy
funkcjonujemy wg podobnych zasad. Wszyscy mamy podobne potrzeby i
na pewnym poziomie ogólności są one identyczne. To nadaje nowe
znaczenie hasłu: Możesz osiągnąć tak duży sukces jak wielu ludziom
pomożesz odnaleźć sposób zaspokojenia ich własnych potrzeb.
Kiedyś przed wiekami filozofowie i alchemicy pracowali dniami i nocami
(szczególnie nocami) nad stworzeniem kamienia filozoficznego
zamieniającego każdy metal w złoto. Dzisiaj sklepy z książkami
wypełnione są poradnikami w rodzaju, pani domu radzi albo super
doświadczony psycholog radzi „Żyć szczęśliwie” , „Wyrazić siebie”,
„Kobiety są z daleka mężczyźni z jeszcze innego miejsca” itp. Lektury
JĘZYK PERSWAZJI –JĘZYKSUKCESU
3
tego typu pozwalają miło spędzić czas i w porządku kiedy na tym się
kończy.
My, w żadnym momencie nie uzurpujemy sobie praw do jakichkolwiek
stwierdzeń: zawsze jest tak albo zawsze jest inaczej. Wszystko o czym
piszemy przetestowaliśmy praktycznie w trzech różnych kontekstach:
Bolek- psychoterapia, hipnoza, NLP, trening grupowy,
Lolek- Biznes, zarządzanie, sprzedaż bezpośrednia na naprawdę
wysokim poziomie.
Wszystko co przeczytasz jest praktycznie działającą teorią czyli po prostu-
praktyką.
No ale wystarczy wstępu, jeżeli zdecydowałeś mieć tę książkę sięgnij do
kieszeni by zamienić gotówkę na jedną z lepszych inwestycji na rynku a
jeżeli wolisz pozostać w miejscu wracaj do domu, siadaj na fotel i wyciśnij
co się da ze wszystkich guzików pilota od telewizora.
Jesteś z nami ? Witamy na pokładzie! ZACZYNAMY!
-
JĘZYK PERSWAZJI –JĘZYKSUKCESU
4
INSTRUKCJA OBSŁUGI
Ta książka uczy wielu technik służących do zdobywania i utrzymania
klienta, dlatego począwszy od pierwszego zdania chcemy pokazać ci
praktycznie jak duży szacunek, otwartość i elastyczność wobec kogoś kto
kupuje twój produkt może przyczynić się do:
•
Zarabiania dużych pieniędzy.
•
Tworzenia dobrych kontaktów z klientem.
•
Wyjścia poza relację sprzedawca- klient.
To ciekawe jeśli głębiej się nad tym zastanowić. Duża liczba naszych
dobrych przyjaciół to ludzie od których kiedyś coś kupiliśmy albo oni kupili
coś od nas.
Kupiłeś tę książkę więc jesteś naszym klientem. Zrobimy wszystko abyś
w pełni doświadczył jak dużym zaszczytem jest dla nas praca właśnie dla
ciebie. Na początek parę technicznych uwag:
•
Książkę tę pisały dwie osoby i czasami powołujemy się na
doświadczenie jednego z autorów. Starannie wybraliśmy
doświadczenia do przykładów i pozostawiliśmy tylko te które mogły
być udziałem każdego z nas, jeżeli jest inaczej piszemy o tym.
•
W języku polskim czasowniki mają odmienne końcówki męskie i
żeńskie. Ponieważ w przypadku pozycji tego typu nie istnieje wyjście
idealne stosujemy naprzemiennie męskie i żeńskie końcówki a
czasami używamy obydwóch rodzajów- tak żebyś mogła potraktować
to osobiście oraz żebyś ty również mógł potraktować to osobiście.
•
Wielokrotnie będziemy podkreślać warsztatowy, praktyczny charakter
tej książki. Jeżeli chcesz potraktować wydane na nią pieniądze jako
inwestycję wykonuj je, w książce albo na osobnej kartce, jeżeli
natomiast lubisz wydawać pieniądze na gumy, baloniki i komiksy to ich
JĘZYK PERSWAZJI –JĘZYKSUKCESU
5
nie wykonuj.
Rozdział pierwszy
TUTAJ USTALAMY REGUŁY GRY I ROZDAJEMY WYBRANE KARTY.
Gdy świeżo po studiach stawiałem pierwsze kroki jako sprzedawca w
hurtowni pocztówek w trafiła do mnie krążąca wśród sprzedawców
anegdota. To ciekawe bo po wielu latach, kiedy zajmowałem się już
szkoleniami i treningiem ponownie natknąłem się na nią w jednym z
podręczników sprzedaży.
Otóż, polityk, architekt, chirurg i sprzedawca sprzeczali się o to czyj zawód
ma najdłuższy rodowód.
„Bóg stworzył Ewę z żebra Adama, co niewątpliwie jest zajęciem dla
chirurga” powiedział chirurg.
„Ale przedtem, Bóg stworzył ład z chaosu, a to jest już zajęciem dla
architekta” odpowiedział architekt.
„Hola panowie” zakrzyknął polityk, „A jak wam się zdaje, kto na początku
stworzył
chaos?”
Po czym oczekująco popatrzyli na sprzedawcę, który uśmiechnął się i
powiedział
A komu wg was udało się przekonać Boga że całe ten interes jest wart
zachodu?”
Wiadomo, że jedną z najważniejszych umiejętności sprzedawcy jest
umiejętność wywierania wpływu na ludzi. Bardzo ważnym jej aspektem
jest znajomość procesów decyzyjnych, zachodzących w ludzkiej
podświadomości.
JĘZYK PERSWAZJI –JĘZYKSUKCESU
[ Pobierz całość w formacie PDF ]