Jak stworzyć najniezwyklejszy i niezapomniany Marketing swojego życia, duchowo
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
1
Jak stworzyć wyjątkowy i niezapomniany
Marketing swojego życia
Joe:
Napisałem niezliczoną ilość książek na temat metod, narzędzi, technik i trików
marketingowych. I one wszystkie działają. Ale to wszystko jest już za mną. Teraz
używam innej metody tworzenia listów sprzedażowych, stron internetowych; co
więcej – ta nowa metoda działa lepiej niż cokolwiek innego, co stworzyłem w
przeszłości.
Aby wyjaśnić to nowe, świetne i kreatywne podejście do marketingu, zrobię wywiad z
moim fantastycznym przyjacielem Craigiem Perrinem. Craigowi można wierzyć. Jest
mistrzem w budowaniu baz danych, słynnym marketingowcem internetowym,
popularnym mówcą i w ogóle fajnym gościem.
Jestem bardzo podekscytowany, ponieważ wkraczamy na nowy teren. Będziemy
rozmawiać o nowej technice, nowym sposobie życia, nowym sposobie bycia, nowym
sposobie myślenia. O czymś, nad czym nigdy wcześniej się nie zastanawialiście. O
czymś, o czym prawdopodobnie nigdy wcześniej nie słyszeliście. Zdaje się, że będę
jak skaut biegnący do was z wiadomością.
Craig jest moim starym przyjacielem. To z nim robiłem wywiad dla specjalnej edycji
Hypnotic Gold (HypnoticGold.com), kiedy sprawdzaliśmy tekst marketingowy,
napisany przez słynnego Bruce’a Bartona, który zyskał 100 % odpowiedzi. Ten tekst
znajduje się w mojej książce
The Seven Lost Secrets of Success
. Analizowaliśmy go,
Ten rozdział pochodzi z bestsellera „Inspirujący Marketing” autorstwa dr Joe Vitalego i Craiga Perrinego dostępnej
w księgarniach orz na Amazon.com. po więcej informacji wejdź na inspiredmarketing.com.
Copyright® 2008 Hypnotic Marketing Group and Craig Perrine, Wszystkie prawa zastrzeżone
Opublikowano przez John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey
ISBN 978-0-470-18364-9
Strona
1
by sprawdzić, co sprawiło, że odniósł on taki sukces.
W ten sposób Craig stał się jedną z najpoczytniejszych osób na Hypnotic Gold. Nie
mogłem się doczekać powrotu mojego przyjaciela, by omówić z nim tę nową strategię
i ten nowy sposób bycia. Mówię o Craigu Perrine z MaverickMarketer.com. na pewno
słyszałeś już to nazwisko. Jest znany z hipnotycznych, zajmujących i inspirujących
opowiadań w swoich newsletterach oraz na blogu. Jest także popularnym mówcą.
Często pojawia się na seminariach na temat marketingu internetowego. Przemawiał
również na kilku moich seminariach. Znam jego całą rodzinę i kocham ich
wszystkich. Craig jest jednym z moich najlepszych przyjaciół na świecie i mam
nadzieję, ze jest już na linii.
Craig:
Oczywiście Joe. Cieszę się, że tu jestem. Dziękuję za tak wspaniały wstęp.
Joe:
Witam cię. Bardzo się cieszę i mam nadzieję, że ty też, ponieważ już wcześniej
rozmawialiśmy o tym nowym sposobie bycia. Będziemy dziś mówić o inspirującym
marketingu. Wszyscy znamy mnóstwo różnych postaw w stosunku do produktów,
usług i stron internetowych.
I właściwie nauczam tej metody. Jestem z tego znany. Niektórzy z was kupili moje
książki, produkty albo całe kursy, w których poznaliście te podejścia. Craig również
tego uczył, ale teraz przechodzimy do następnego poziomu. I tu potrzebuję pomocy
Craiga. Tematem jest inspirujący Marketing i zacznę od tego, że poproszę Craiga o
zdefiniowanie tego pojęcia.
Craig:
Ten rozdział pochodzi z bestsellera „Inspirujący Marketing” autorstwa dr Joe Vitalego i Craiga Perrinego dostępnej
w księgarniach orz na Amazon.com. po więcej informacji wejdź na inspiredmarketing.com.
Copyright® 2008 Hypnotic Marketing Group and Craig Perrine, Wszystkie prawa zastrzeżone
Opublikowano przez John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey
ISBN 978-0-470-18364-9
Strona
2
No cóż, to oznacza taki rodzaj marketingu, który wywodzi się z autentycznego
miejsca. Chodzi tu o prawdziwą osobę, prawdziwą historię i właśnie to przyciąga
waszą uwagę, ponieważ tak bardzo różni się od tradycyjnego marketingu.
Wydaje mi się, że ludzie czerpią inspirację z marketingu, który opiera się na czyimś
doświadczeniu, jak na przykład historia o tym, jak dany produkt został stworzony.
Mogę podać przykład strony, którą stworzyła Aimee Rousseau, kiedy ogłosiłeś swoją
listę.
Joe:
Tak, opowiedz nam o tym.
Craig:
Strona nazywa się HealingPainting.com i nie może być nic bardziej inspirującego.
Mówiłeś nam ostatnio o swojej operacji. Razem z Aimee byliśmy na wielu twoich
seminariach, poświęconych starożytnym hawajskim tradycjom leczniczym, zwanymi
Ho’oponopono. Aimee zafascynowała się tym tematem. Ona jest artystką. Gdyby
mogła siedzieć przy płótnie cały dzień i malować, na pewno by to zrobiła.
Prawdopodobnie nawet by nie jadła. Mówię to wszystko jako wstęp, ponieważ Kidy
dowiedzieliśmy się o twojej operacji, to pierwsza myśl, jaka przyszła jej do głowy
była taka, by coś dla ciebie namalować i nasycić obrazek tym wszystkim, czego
nauczyliśmy się o hawajskich tradycjach leczniczych. Chcieliśmy dać ci ten obrazek,
abyś mógł użyć go jako uzdrawiającego środka. I faktycznie tak zrobiliśmy w ciągu
pół godziny od wiadomości o twojej operacji. Aimee usiadła i zaczęła malować.
Joe:
Teraz należy zwrócić uwagę, że ten obrazek (produkt) nie był tworzony strategicznie,
podobnie jak strona internetowa. To jest przykład jak inspirujący marketing różni się
od tradycyjnego marketingu.
Ten rozdział pochodzi z bestsellera „Inspirujący Marketing” autorstwa dr Joe Vitalego i Craiga Perrinego dostępnej
w księgarniach orz na Amazon.com. po więcej informacji wejdź na inspiredmarketing.com.
Copyright® 2008 Hypnotic Marketing Group and Craig Perrine, Wszystkie prawa zastrzeżone
Opublikowano przez John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey
ISBN 978-0-470-18364-9
Strona
3
W tradycyjnym marketingu skupiamy się na produkcie, na usłudze, na potrzebie, na
pragnieniu posiadania. Następnie je spełniamy i nie ma w tym niczego złego. Takie
podejście do marketingu sprawdza się, o czym mówiliśmy wcześniej. Ale teraz
zmierzamy w innym kierunku. Ważne, byście zdali sobie sprawę, że Aimee usłyszała
o mojej nagłej operacji. Pękł mi wyrostek robaczkowy i bardzo się tym przejąłem.
Nigdy wcześniej nie byłem w szpitalu, nigdy nie miałem operacji, a Craig i Aimee
wiedzieli o tym. Byli zmartwieni i zszokowani, chcieli jakoś pomóc. Zatem zobaczcie:
nie mieli żadnej strategii postępowania. Po prostu chęć pomocy poczuli w swoich
sercach.
Aimee zdecydowała się namalować bławatka, który – jak się dowiedzieliśmy na
seminarium – ma niezwykłą moc. Malując, Aimee nieustannie powtarzała „kocham
cię, kocham cię, kocham cię”. Mówiła to niekoniecznie do mnie, ale raczej do świata.
Malując, czuła w sobie życie. Malując, czuła w sobie miłość, więc tę miłość przelała
w obraz. Chcę wam to wyjaśnić, żebyście zrozumieli, że nie zrobiła tego z
premedytacją. Nie myślała: ”Stworzę produkt, dam go Joe, może rozpowszechni go
wśród swoich znajomych i zarobię kupę szmalu”.
Motywacja pojawiła się razem z głosem wewnętrznym, który szeptał: „Chcę coś
zrobić”. wtedy zaczęła malować. Gdy poczułem się na tyle dobrze, by przyjąć gości,
Craig i Aimee odwiedzili mnie i wręczyli prezent, który wzruszył mnie do łez. Widząc
moją reakcję, mogli usłyszeć kolejny wewnętrzny głos, mówiący: „Cóż, może
stworzymy podobny obraz, skoro Joe’mu się podoba”.
Kilka dni potem zrobiłem rzecz, która również nie była planowana. Napisałem do
przyjaciół i klientów list, w którym opisałem cała historię. Następnie listę znajomych
wysłałem na HealingPainting.com, gdzie Craig umieścił wizerunek bławatka. I nagle
ludzie zaczęli go kupować. Posypało się tyle zamówień, że Aimee skakała do góry z
radości.
I znów to wszystko pochodzi od czegoś, co nazywam „Inspirującym Miejscem”. To
jest inspirujący Marketing. Chcę, aby wszyscy zrozumieli, że jest to coś zupełnie
różnego od świadomej próby wypromowania produktu. To był produkt naturalny,
który powstał w odpowiednim miejscu i czasie.
Ten rozdział pochodzi z bestsellera „Inspirujący Marketing” autorstwa dr Joe Vitalego i Craiga Perrinego dostępnej
w księgarniach orz na Amazon.com. po więcej informacji wejdź na inspiredmarketing.com.
Copyright® 2008 Hypnotic Marketing Group and Craig Perrine, Wszystkie prawa zastrzeżone
Opublikowano przez John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey
ISBN 978-0-470-18364-9
Strona
4
Craig:
Aimee nie jest marketingowcem. Jest artystką, więc zadziwiło ją, że ludzie chcą mieć
ten sam obrazek, który ty dostałeś. Umieściłem go na stronie i powiedziałem sobie:
„Hej, jeśli ludzie chcą go mieć, to świetnie”. Obrazek stał się produktem
marketingowym, mam rację?
Joe:
Tak.
Craig:
Oczywiście Joe. Sam pomysł nie był zaplanowany. Tym pomysłem jesteś ty i jeśli
potrafisz spojrzeć na swoje życie, otworzyć się na nie, takie rzeczy będą się zdarzać, a
ty możesz je wykorzystać w marketingu ponieważ są autentyczne. Wszyscy chcemy
kupować rzeczy. Wszyscy chcemy rozwiązywać swoje problemy. Wszyscy chcemy
dobrze się bawić i posiadać to, co nam się podoba.
Ale jesteśmy również, myślę, trochę ogłupiali przez typową reklamę. Ona po prostu
nie wygląda ciepło i autentycznie. Popatrz tylko na popularność ostatniej reklamy
Doritos i General Motors podczas mistrzostw. Te reklamy odniosły sukces, ponieważ
wykorzystano w nich nagrania wideo zrobione przez nieprofesjonalistów.
Joe:
Tak.
Ten rozdział pochodzi z bestsellera „Inspirujący Marketing” autorstwa dr Joe Vitalego i Craiga Perrinego dostępnej
w księgarniach orz na Amazon.com. po więcej informacji wejdź na inspiredmarketing.com.
Copyright® 2008 Hypnotic Marketing Group and Craig Perrine, Wszystkie prawa zastrzeżone
Opublikowano przez John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey
ISBN 978-0-470-18364-9
Strona
5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]