Jak opanowac dowolny jezyk obcy Jak przyjemnie i efektywnie opanowac dowolny jezyk wykorzystujac to kim jestes e, ...
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Niniejszydarmowyebook zawiera fragmentpełnej wersji pod tytułem:„Jak opanować dowolny język obcy?”Aby przeczytać informacje o pełnej wersji,kliknij tutajDarmowa publikacjadostarczona przezWydawnictwo Złote Myśli sp z.o.oNiniejszaWydawcę.publikacjipublikacjaZabronionebezmożesąbyćkopiowana,zmianyorazwdowolniezawartościsięjejrozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przezjakiekolwiekzgodypisemnejwydawcy.Zabraniaodsprzedaży, zgodnie zregulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.© Copyright for Polish edition byZloteMysli.plData: 28.01.2008Tytuł: Jak opanować dowolny język obcy? (fragment utworu)Autor: Agnieszka Burcan-KrawczykWydanie IProjekt okładki: Marzena OsuchowiczKorekta: Anna Popis-Witkowska, Sylwia FortunaSkład: Anna Popis-WitkowskaInternetowe Wydawnictwo Złote Myśli sp. z o.o.ul. Daszyńskiego 544-100 GliwiceWWW:www. ZloteMysli.plEMAIL:kontakt@zlotemysli.plWszelkie prawa zastrzeżone.All rights reserved.SPIS TREŚCIDEDYKACJA ....................................................................................41. DLACZEGO WIELU LUDZI NIE OPANOWUJE JĘZYKA OBCEGO 6Dlaczego jest tak, że jednym się udaje, a innym nie?.......................................7Brak orientacji co do poziomów opanowania języka....................................7Brak wystarczająco silnej motywacji ............................................................7Nieznajomość siebie ......................................................................................8Strach i niska samoocena ..............................................................................8Brak wytrwałości i odkładanie na później ....................................................8Nieodpowiedzialność ...................................................................................10Dlaczego wielu ludzi opanowuje język obcy i jak zostać jednym z nich?........112. MOTYWACJA, CZYLI PO CO CI JĘZYK OBCY.............................12Czego chcą inni? ...............................................................................................14Czego chcesz Ty? ..............................................................................................163. TWOJE MOCNE STRONY,CZYLI SPOSOBY UCZENIA SIĘ OPTYMALNE DLA CIEBIE ............21Jaki typ osobowości reprezentujesz i co z tego wynika? ................................22Test 1 ............................................................................................................23Test 2 ............................................................................................................25Test 3 ............................................................................................................27Test 4 ...........................................................................................................29Test 5 ............................................................................................................31Jakie możliwości stwarza Twój temperament? ..............................................33Jak przyswajasz wiadomości? .........................................................................38Czym się interesujesz? .....................................................................................43Internet ........................................................................................................44Słuchanie muzyki ........................................................................................44Oglądanie filmów ........................................................................................44Spotkania ze znajomymi .............................................................................454. WYTRWAŁOŚĆ I INNE SKŁADNIKI SUKCESU ..........................47„Głąb językowy” ...............................................................................................47O nadrabianiu zaległości .................................................................................50Popełnianie błędów ..........................................................................................52„Słomiany zapał” ..............................................................................................54Jak sobie z tym poradzić? ............................................................................55Jak wykorzystać fakt, że masz nauczyciela? ...................................................56Systematyczność ..............................................................................................585. NAJSZYBSZY SPOSÓB UTRWALENIA I UPORZĄDKOWANIA . .60DODATEK.......................................................................................63Europejski System Opisu Kształcenia Językowego ........................................63JAK OPANOWAĆ DOWOLNY JĘZYK OBCY?–darmowy fragment -Złote MyśliAgnieszka Burcan-Krawczyk●str. 4DedykacjaDawno, dawno temu, na miesiąc przed egzaminami wstępnymi naanglistykę, spotkałam w tramwaju moją nauczycielkę fizyki z liceum.Po kurtuazyjnym powitaniu pani ta zadała mi równie kurtuazyjnepytanie: „Co słychać?”.„Zdaję na anglistykę” — odpowiedziałam.Normalny, dobrze wychowany człowiek odpowiedziałby coś w rodza-ju: „Życzę powodzenia”. Z ust pani od fizyki popłynęły jednak niecoinne słowa: „Na pewno ci się nie uda. Nie tacy jak ty próbowali. Tamjest pięciu kandydatów na jedno miejsce. Dzieci moich znajomychbędą w tym roku próbowały dostać się po raz trzeci”.Lekko mnie zamurowało. Wprawdzie, łagodnie rzecz ujmując, nigdynie byłam ulubienicą tej pani, nie należałam też do orłów w dziedzi-nie fizyki... Ale po paru latach, na miesiąc przed ważnym dla mnieegzaminem, mogła zdobyć się na wielkoduszność i nie poczęstowaćmnie jadem. Wtedy, w tramwaju, z perspektywy kilku lat, w czasiektórych miałam szczęście nie spotykać się z panią od fizyki, uświado-miłam sobie, że oto stoję oko w oko z babą, której bałam się przezdwa lata, a która nic mi już nie może zrobić. Byłam poza zasięgiemtej żałosnej kobiety, a jednak nadal próbowała mi dokuczyć, sprawić,bym poczuła się malutka wobec autorytetu, który oświadcza mi, żeto, co zamierzam, na pewno się nie uda. I za co to wszystko? Nie by-łam pyskatą, niegrzeczną uczennicą. Jedynym moim przewinieniembyło to, że fizyka nie szła mi najlepiej. Według pani od fizyki nie mo-głam wobec tego osiągnąć niczego w jakiejkolwiek innej dziedzinie.Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Agnieszka Burcan-KrawczykJAK OPANOWAĆ DOWOLNY JĘZYK OBCY?–darmowy fragment -Złote MyśliAgnieszka Burcan-Krawczyk●str. 5Stałam twarzą w twarz z kimś, kto nie lubi ludzi. Z kimś, kto nie mai nigdy nie miał klasy i kto w ogóle nie powinien był zostać nauczy-cielem.Powiedziałam: „Być może są osoby, które kilkakrotnie nie mogły sięzdać na anglistykę, ale ja zamierzam się tam dostać w tym roku. Dowidzenia”.Na anglistykę dostałam się w świetnym stylu, za pierwszym podej-ściem, w ścisłej czołówce. Byłam jedną z trzech osób, którym na in-auguracji roku akademickiego rektor osobiście wręczył indeksy. Zo-stałam studentką, później nauczycielką języka angielskiego, praco-wałam w przedszkolu, z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym, z mło-dzieżą (od gimnazjum po studentów), z dorosłymi (od studentów poosoby w wieku moich rodziców). Tysiące twarzy, tysiące nazwisk,różne charaktery, osobowości, problemy dotyczące nauki języka ob-cego. Praca z tymi wszystkimi ludźmi utwierdziła mnie w przekona-niu, że określenie „antytalent językowy” jest wymysłem osób o men-talności mojej pani od fizyki, które — na nieszczęście swoich uczniów— zostały „paniami od języka obcego”.Książkę tę dedykuję wszystkim, którzy choć raz w życiu usłyszeli odswojego nauczyciela, że nic z nich nie będzie albo że są zbyt głupi/tę-pi/mało zdolni (niepotrzebne skreślić), żeby osiągnąć coś, na czymim zależy.Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Agnieszka Burcan-Krawczyk
[ Pobierz całość w formacie PDF ]