Jednominutowy Menedzer oraz zarzadzanie samym soba zasams, OnePress
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Jednominutowy Mened¿eroraz zarz¹dzanie samym sob¹Autorzy: Ken Blanchard, Susan Fowler, Laurence HawkinsT³umaczenie: Dagmara GumkowskaISBN: 978-83-246-0196-7Tytu³ orygina³u:Self Leadership and the One Minute Manager:Increasing Effectiveness Through Situational Self LeadershipFormat: 122×194, stron: 172Jesteœ gotów zarz¹dzaæ samym sob¹ wtedy,gdy przyjmujesz odpowiedzialnoœæ za w³asny sukces• Skoñcz z wymówkami• Przejmij inicjatywê• B¹dŸ wsparciem dla swojego zespo³u• Poka¿ szefowi, co potrafiszKoniec z biernym wykonywaniem poleceñ prze³o¿onych! Czas przej¹æ stery i wykazaæsiê inicjatyw¹. Umiejêtnoœæ zarz¹dzania samym sob¹ i radzenia sobie w chwilach kryzysuto olbrzymi atut ka¿dego mened¿era. Firmy najbardziej ceni¹ pracowników potrafi¹cychdokonaæ w³aœciwej oceny sytuacji i odwa¿nie podejmuj¹cych siê samodzielnegorozwi¹zywania problemów. Nie pozwól, ¿eby inni byli lepsi od Ciebie. Poznaj technikiopracowane z myœl¹ o ambitnych liderach — takich jak Ty.To nie jest kolejny nudny poradnik na temat zarz¹dzania. To wspaniale opowiedzianahistoria, któr¹ bêdziesz czytaæ z zapartym tchem. Poznaj jej dwóch g³ównych bohaterów:Steve’a (mened¿era pracuj¹cego w agencji reklamowej) oraz czarodziejkê Caylê(obdarzon¹ niezwyk³¹ moc¹). Steve w³aœnie wróci³ z nieudanej prezentacji i przybitypora¿k¹ postanawia napisaæ wypowiedzenie z pracy… œledz¹c jego drogê od skrajnegoza³amania do euforii zwyciêstwa, wprowadŸ do w³asnego ¿ycia magiê zarz¹dzaniasamym sob¹. Zostañ prawdziwym autoliderem i œmia³o zacznij:• rzucaæ wyzwania ograniczeniom,• doceniaæ posiadane przez siebie rodzaje w³adzy i korzystaæ z nich,• wspó³pracowaæ z innymi dla osi¹gniêcia sukcesu,• a nawet przek³adaæ g³owê przez standardow¹ wizytówkê!Czy wierzysz w magię? / 7Spis treściWprowadzenie1234567899Czy wierzysz w magię? 15Ludzie nie potrafią czytać w myślach 31Myślenie słonia 42Orbity władzy 57Poznaj siebie 79Zdobywanie tego, czego potrzebujesz 95Biegnąc razem 108Żadnychwymówek 130Jednominutowa magia 151Aneks163Podziękowania165Noty o autorach167Dostępne usługi171Czy wierzysz w magię? / 151Czy wierzysz w magię?anim zaprezentuję państwu reklamy telewizyj-ne, prasowe oraz scenariusze spotów radiowych,które dla państwa przygotowaliśmy, chciałbymnajpierw wyjaśnić ideę przewodnią, która doprowa-dziła do opracowania państwa kampanii reklamowej”.Po miesiącach pracy nadeszła wreszcie chwila, naktórą Steve tak ciężko pracował — jego pierwsza ofer-ta kampanii. Byłśmiertelnieprzerażony.Rozdał zbindowane opisy kampanii jedenastu wi-ceprezesom, po czym wręczył egzemplarz Rogerowi,prezesowi United Bank. W półkolu przed nim siedzielijego klienci — dziesięciu mężczyzn i dwie kobiety, donich należało podjęcie decyzji, czy jego kampania re-klamowa była do zaakceptowania na nadchodzący rok.Z16 / Czy wierzysz w magię?Steve skierował ich uwagę na część dotyczącą bu-dżetu oferty, przerzucając przygotowane w PowerPointslajdy dla zilustrowania swojej prezentacji. Wyszcze-gólnił procentowy udział zawartych w budżecie na-kładów na przygotowanie projektu, koszty produkcjioraz zakup mediów reklamowych. Przedstawił swojesugestie dotyczące wybranych mediów oraz przesłan-ki przemawiające za wyborem każdego z nich.Nikt nie zadałżadnegopytania i Steve wyczuł,żeczekają po prostu, aby usłyszeć, jaki jest zamysł twór-czy, główna idea kampanii. Pewne ożywienie wśródzgromadzonych dało się odczuć, gdy wyciągnął zeswojej zbyt dużej teczki z materiałami do prezentacjikilka pokaźnych plansz i oznajmił: „Ponieważ zdajesię,żenie ma pytań dotyczących budżetu, pozwólciepaństwo,żeprzejdę do opisu idei przewodniej, na któ-rej proponujemy oprzeć państwa kampanię telewizyj-ną, radiową, realizowaną poprzez druki oraz reklamęwysyłaną bezpośrednio pocztą”.Steve prezentował dokumentację rysunkową ob-razującą ważne fragmenty reklam telewizyjnych orazręcznie naszkicowane projekty reklam drukowanych.Na ekranie wyświetlał towarzyszące im scenariuszeoraz zarys ogłoszenia reklamowego.Przeczytawszy na głos scenariusz reklamy radio-wej usiadł, wziął głęboki oddech i czekał, aby usłyszećopinie zebranych. Po krępującej chwili ciszy jedenz wiceprezesów zauważył: „Widać tu znacznie lżejszenastawienie, niż się spodziewałem, ale może to dobrze— sugeruje przyjazny bank”.Czy wierzysz w magię? / 17Głos zabrał kolejny wiceprezes. „Widać,żewłoży-łeśdużo czasu i wysiłku w przygotowanie tej kampanii”.Po kolejnej chwili krępującej ciszy wszystkie gło-wy zwróciły się dośrodkapółkola, gdy Roger oznaj-mił: „To jest do kitu”.Wszyscy byli oszołomieni. Nikt nie patrzył naSteve’a, którego twarz straciła nagle jakikolwiek wyraz.Nie wiedział jak zareagować. Poruszał głową w góręi w dół, jakby chciał odepchnąć od siebie jakąś myśl.Wiedząc,żepowinien cos powiedzieć, bezmyślniezaczął zbierać plansze.„Cóż, najwyraźniej chybiliśmy” — powiedział.„Wrócę do biura i porozmawiam z moim działem kre-atywnym. Skontaktuję się z państwem w przyszłymtygodniu”.Steve nie pamiętał jak znalazł się w swoim samo-chodzie. Ocknął się, gdy już go prowadził — nie jechałjednak w kierunku agencji. Za nic nie chciał stanąćtwarzą w twarz ze swoim działem kreatywnym. Naszczęście jego szefowa, Rhonda, była poza miastem.Potrzebował miejsca, gdzie mógłby pobyć sam i po-myśleć. Potrzebował też filiżanki dobrej kawy. Jadącprzez nieznaną okolicę, natknął się na miejsce zwane„Kawiarnia Cayli”. Wszedł dośrodkamając nadzieję,żeznajdzie tam odrobinę wytchnienia.Rozejrzał się po księgarni-kawiarni pełnej solid-nych drewnianych stołów i pasujących do nich cięż-kich drewnianych krzeseł. Miejsce było zdecydowa-nie odmienne od nowoczesnej, chromowej i tętniącejenergią agencji reklamowej. Chłód niczym w jaskini
[ Pobierz całość w formacie PDF ]