Jak zalozyc skuteczny i hodowy sklep internetowy Wydanie II sklew2, OnePress
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Jak za³o¿yæ skutecznyi dochodowy sklepinternetowy. Wydanie IIAutorzy:Wojciech Kyciak(wstêp, rozdzia³y 1 – 36),Karol Przeliorz (dodatek A)ISBN: 978-83-246-2490-4Format: 158×235, stron: 264Zostañ prawdziwym e-biznesmenem!• Marketing – promocja sklepu, systemy partnerskie, komunikacja z klientem• U¿ytecznoœæ witryny – rozmieszczenie elementów, wyszukiwanie, nawigacja• Wybór sklepu – funkcjonalnoœæ, modele oprogramowania, logistykaJeœli powa¿nie myœlisz o otwarciu w³asnego sklepu, ale boisz siê skoczyæ od razu nag³êbok¹ wodê albo nie chcesz niepotrzebnie utopiæ góry pieniêdzy, idealnym rozwi¹zaniemdla Ciebie bêdzie za³o¿enie sklepu internetowego. Taki sklep ma niemal same zalety –nie jest drogi w utrzymaniu, pozwala na elastyczne dopasowanie czasu pracy, zapewniadotarcie do klientów mieszkaj¹cych w innych rejonach kraju albo nawet na ca³ymœwiecie. Jest tylko jedno ma³e „ale” – aby ten biznes przynosi³ dochody, musiszperfekcyjnie dopracowaæ swoj¹ witrynê, zapewniæ jej skuteczn¹ promocjê, a ponadtonie nadu¿ywaæ cierpliwoœci kupuj¹cych z powodu chaotycznej logistyki.Wszelkie aspekty prowadzenia biznesu internetowego, od podstaw a¿ po najbardziejzaawansowane zagadnienia, znajdziesz w ksi¹¿ce „Jak za³o¿yæ skuteczny i dochodowysklep internetowy. Wydanie II”. Jest to nowa, uzupe³niona wersja niezwykle popularnejksi¹¿ki pod tym samym tytu³em, wydanej przez Helion w 2006 roku. Dowiesz siê z niej,jak wybraæ odpowiedni¹ strategiê konkurowania, przyci¹gn¹æ i zatrzymaæ klienta,w³aœciwie wykorzystaæ mo¿liwoœci pozycjonowania i ró¿nych form reklamy. Nauczyszsiê analizowaæ dane statystyczne, obliczaæ koszty i zyski, stosowaæ programymotywacyjne oraz badaæ poziom zadowolenia konsumentów. Wszystko to pozwoli Ciosi¹gn¹æ prawdziwy sukces biznesowy!• Strategie konkurencji i zyskiwanie zaufania klienta• Pozycjonowanie i reklama w wyszukiwarkach• Programy partnerskie, aukcje internetowe, ró¿ne formy promocji• Public relations i kampanie reklamowe• Kompleksowa analiza danych statystycznych i obliczanie zysków• Obs³uga klienta przed sprzeda¿¹ i po niej• Grafika i rozmieszczenie elementów witryny• Strona g³ówna, strona kategorii, strona produktu• Nawigacja, proces zamawiania, koszyk• Logowanie, zak³adanie konta, wyszukiwanie wœród produktów w sklepie• Centrum informacyjne, bezpieczeñstwo, logistyka• Modele oprogramowania, charakterystyka najwa¿niejszych rozwi¹zañ• Prawo w kontekœcie sklepu internetowegoZa³ó¿ w³asny sklep internetowy – rozkrêæ wielkie Ÿród³o dochodów!Spis tre ciWstöp ............................................................................................ 11Czö è IMarketing — promocja sklepui komunikacja z klientem .............................................. 13Czym jest strategia konkurencji? .................................................................................... 15Rodzaje strategii konkurencji ......................................................................................... 16Strategia przywództwa kosztowego ....................................................................... 16Strategia zró nicowania ......................................................................................... 16Strategia koncentracji ............................................................................................ 17Któr strategi wybraü? .................................................................................................. 17Rozdziaä 1. Strategie konkurencji w sklepie internetowym ................................ 15Rozdziaä 2. Budujemy zaufanie klienta do sklepu .............................................. 19Od wej cia do sklepu do momentu decyzji o zamówieniu ............................................. 20Zamawianie produktów .................................................................................................. 22Po zamówieniu towaru ................................................................................................... 23Rozdziaä 3. Wyszukiwarki — jak optymalizowaè i pozycjonowaè sklep? ............. 25Wyszukiwarki dzi ......................................................................................................... 25Wyszukiwarki — jaka b dzie przyszáo ü? ..................................................................... 25Jak si w tym wszystkim nie pogubiü — definicje ......................................................... 26Historyjka ....................................................................................................................... 27Jak promowaü w wyszukiwarkach? ................................................................................ 27Zleciü czy promowaü samemu? ...................................................................................... 29Formy wspóápracy sklepu z firm pozycjonuj c .................................................. 29W jakie wyszukiwarki inwestowaü? ............................................................................... 30Literatura ........................................................................................................................ 30Rozdziaä 4. Reklama päatna w wyszukiwarkach ................................................. 31Czym jest model PPC? ................................................................................................... 31Zalety i wady reklam páatnych w wyszukiwarkach ........................................................ 32Co warto wiedzieü o reklamie páatnej w wyszukiwarkach? ............................................ 33Prowadziü kampani samemu czy zleciü specjalistom? ................................................. 34Rozdziaä 5. Program partnerski ........................................................................ 37Czym jest program partnerski? ....................................................................................... 37Dlaczego warto prowadziü program partnerski? ............................................................. 374Jak zaäo yè skuteczny i dochodowy sklep internetowyCzy na pewno dla wszystkich? ....................................................................................... 38Cechy dobrego programu partnerskiego ......................................................................... 38Rodzaje prowizji w programach partnerskich ................................................................ 39Jak rozwijaü program partnerski? Na kogo stawiaü? ...................................................... 40Program partnerski a program lojalno ciowy ................................................................. 41Czego potrzebujemy? ..................................................................................................... 41Prawo a programy partnerskie ........................................................................................ 41Jak skonstruowaü regulamin programu partnerskiego? .......................................... 42Dobre programy partnerskie (zestawienie) ..................................................................... 42Rozdziaä 6. Inne formy promocji ........................................................................ 43Porównywarki ................................................................................................................ 43Kto zyskuje? .......................................................................................................... 43Jak to dziaáa od strony klienta? .............................................................................. 44Jak to dziaáa od strony sklepu? .............................................................................. 44Czy ka dy mo e wspóápracowaü z porównywarkami? .......................................... 44Ile na tym zarobimy? ............................................................................................. 45O katalogach sklepów ..................................................................................................... 45Katalog sklepów a porównywarka czy pasa handlowy ........................................ 45Jak dziaáaj katalogi sklepów? ............................................................................... 45Korzy ci z uczestnictwa ......................................................................................... 46Katalogi zaawansowane ......................................................................................... 46Reklama graficzna .......................................................................................................... 47Mailing ........................................................................................................................... 48RSS ................................................................................................................................ 49Katalogi stron internetowych .......................................................................................... 49Wáasne publikacje, poradniki, informacje ...................................................................... 50Serwisy internetowe ....................................................................................................... 50Blogi i mikroblogi .......................................................................................................... 51Rozdziaä 7. Aukcje internetowe ........................................................................ 53Tylko dla maáych sklepów? ............................................................................................ 53Jak zwi kszyü obroty w sklepie internetowym poprzez serwisy aukcyjne? ................... 53Ekspansja w serwisie aukcyjnym ................................................................................... 54Selekcja produktów ................................................................................................ 54Zaáo enie konta ...................................................................................................... 54Wygl d aukcji ........................................................................................................ 55System komentarzy ................................................................................................ 55O czym wiedz serwisy aukcyjne? ........................................................................ 55Kto i jak promuje si na aukcjach? ................................................................................. 56Z jakich serwisów aukcyjnych korzystaü? ...................................................................... 57Rozdziaä 8. Public relations — wspóäpraca z prasñ ............................................ 59Czym jest public relations? ............................................................................................. 59Przygotowujemy zaplecze .............................................................................................. 60Na naszej stronie .................................................................................................... 60Wydelegowanie odpowiedzialnej osoby ................................................................ 60Kompletujemy baz dziennikarzy .......................................................................... 60Jak pisaü informacje prasowe? ....................................................................................... 60Schemat wiadomo ci prasowej .............................................................................. 61O czym pisaü? ........................................................................................................ 61Jak to robiü? ........................................................................................................... 61Korzy ci ......................................................................................................................... 62Case studies .................................................................................................................... 62Literatura ........................................................................................................................ 63Spis tre ci5Rozdziaä 9. Kompleksowa analiza danych statystycznych .................................. 65Po co mi statystyki? ........................................................................................................ 65Z jakich statystyk korzystaü? .......................................................................................... 65Jak analizowaü? .............................................................................................................. 66Obliczamy skuteczno ü dziaáa ...................................................................................... 68Obliczamy skuteczno ü naszej oferty .................................................................... 69Co jeszcze warto badaü? ........................................................................................ 69Jak zdobyü te informacje? ...................................................................................... 70Co dalej? ................................................................................................................ 70Rozdziaä 10. Obliczamy zyski .............................................................................. 71Zanim zaczniemy liczyü ................................................................................................. 71Zaáo enia ........................................................................................................................ 71Obliczamy koszty ........................................................................................................... 72Koszty pocz tkowe ................................................................................................ 72Koszty staáe ............................................................................................................ 72Koszt jednostkowy ................................................................................................. 73Szacujemy ruch w sklepie .............................................................................................. 73Wyszukiwarki ........................................................................................................ 73Program partnerski ................................................................................................. 74Aukcje internetowe ................................................................................................ 74Pasa e handlowe, porównywarki cen .................................................................... 74Liczba zamówie ............................................................................................................ 75Przychody ....................................................................................................................... 75Rozdziaä 11. Päatno è w sklepie internetowym ................................................... 77Rodzaje páatno ci w sklepach internetowych ................................................................. 77Pobranie ................................................................................................................. 77Zwykáy przelew ..................................................................................................... 78Przelew báyskawiczny ............................................................................................ 78Páatno ü kart ......................................................................................................... 78Systemy páatno ci ........................................................................................................... 78Z czego skorzystaü — wybieramy formy páatno ci w naszym sklepie ........................... 79Rozdziaä 12. Obsäuga klienta .............................................................................. 81E-mail ............................................................................................................................. 81Telefon ........................................................................................................................... 82Czat ................................................................................................................................ 83Tradycyjne komunikatory internetowe ........................................................................... 83Skype .............................................................................................................................. 84Rozdziaä 13. Program motywacyjny .................................................................... 85Program motywacyjny a program lojalno ciowy ........................................................... 85Rodzaje nagród ............................................................................................................... 85Czáonkostwo w klubach .................................................................................................. 86Punkty ............................................................................................................................. 86Wspóápraca mieszana ..................................................................................................... 87Budowanie relacji ........................................................................................................... 87Jak wydzielaü korzy ci? ................................................................................................. 87Tworzymy program lojalno ciowy ................................................................................. 88Rozdziaä 14. Dziaäania promocyjne ...................................................................... 89Upominki, gratisy — jak oferowaü? ............................................................................... 89Rabaty, promocje, wyprzeda e ....................................................................................... 906Jak zaäo yè skuteczny i dochodowy sklep internetowyRozdziaä 15. Obsäuga i ankietowanie po sprzeda y .............................................. 93Obsáuga po sprzeda y ..................................................................................................... 93O czym informowaü? ............................................................................................. 94Ankietowanie po sprzeda y ............................................................................................ 94Jak ankietowaü? ..................................................................................................... 95Co zyskamy, ankietuj c? ....................................................................................... 95Rozdziaä 16. Przygotowujemy kampaniö reklamowñ ............................................ 97Rozdziaä 17. Grafika w sklepach internetowych .................................................. 99Jakie elementy graficzne s niezb dne? ......................................................................... 99Kolory w sklepie internetowym .................................................................................... 100Kilka wytycznych, zanim zaczniemy projektowaü ....................................................... 101Reklamy w sklepie internetowym ................................................................................. 101Czö è IIU yteczno è ............................................................... 103Czym jest u yteczno ü? ................................................................................................ 103Sk d czerpaü wiedz o u yteczno ci? ........................................................................... 104Rozdziaä 18. Rozmieszczenie najwa niejszych elementóww sklepie internetowym ................................................................ 105Logotyp ........................................................................................................................ 106Co to za sklep? (tagline) ............................................................................................... 106Menu ............................................................................................................................. 106Wyszukiwarka .............................................................................................................. 107Ikona lub á cze „koszyk” .............................................................................................. 107Ikona lub á cze „moje konto” ....................................................................................... 107Ikona lub á cze „pomoc” .............................................................................................. 108Prezentacja towaru ........................................................................................................ 108Newsletter ..................................................................................................................... 108Wa ne informacje ......................................................................................................... 109A zatem — utoniemy w szarzy nie? ............................................................................ 109Rozdziaä 19. Strona gäówna sklepu ................................................................... 111Rozdziaä 20. Nawigacja w sklepie internetowym ............................................... 117à cze do strony gáównej ............................................................................................... 118Gáówne menu nawigacyjne (odno niki do gáównych kategorii) ................................... 119Sklepy z niewielk ilo ci kategorii gáównych .................................................... 119Sklepy z wieloma kategoriami gáównymi ............................................................ 120Menu z podkategoriami ................................................................................................ 121Spójny system nawigacyjny ................................................................................. 121Elastyczny system nawigacji ............................................................................... 123Kiedy kategoria to zarazem podkategoria ..................................................................... 123A mo e ruchome menu? ...................................................................................... 124„Breadcrumb” ............................................................................................................... 125O innych odno nikach .................................................................................................. 126Rozdziaä 21. Strona kategorii ........................................................................... 127Przykáady standardowe ................................................................................................. 128Strona kategorii zamiast strony produktu? ................................................................... 129A mo e tak jak na aukcjach? ........................................................................................ 130Sortowanie .................................................................................................................... 131Podsumowanie .............................................................................................................. 132
[ Pobierz całość w formacie PDF ]