Jednym kliknieciem Historia Jeffa Bezosa i rosnacej potegi Amazon com amazon, e
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Tytuł oryginału: One Click: Jeff Bezos and the Rise of Amazon.comTłumaczenie: Magda WitkowskaISBN: 978-83-246-5339-3Copyright © Richard L. Brandt, 2011All rights reserved.All rights reserved including the right of reproduction in whole or in part in anyform. This edition published by arrangement with Portfolio, a member of PenguinGroup (USA) Inc.Polish edition copyright © 2012 by Helion S.A. All rights reservedAll rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in anyform or by any means, electronic or mechanical, including photocopying,recording or by any information storage retrieval system, without permission fromthe Publisher.Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lubfragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione.Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanieksiążki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszeniepraw autorskich niniejszej publikacji.Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymibądź towarowymi ich właścicieli.Wydawnictwo HELION dołożyło wszelkich starań, by zawarte w tej książceinformacje były kompletne i rzetelne. Nie bierze jednakżadnejodpowiedzialnościani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie prawpatentowych lub autorskich. Wydawnictwo HELION nie ponosi równieżżadnejodpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacjizawartych w książce.Drogi Czytelniku!Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adresMożesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.Wydawnictwo HELIONul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICEtel. 32 231 22 19, 32 230 98 63e-mail: onepress@onepress.plPrinted in Poland.•Kup książkę•Poleć książkę•Oceń książkę•Księgarnia internetowa•Lubię to! » Nasza społecznośćSpis tre ciRozdziaï 1.Rozdziaï 2.Rozdziaï 3.Rozdziaï 4.Rozdziaï 5.Rozdziaï 6.Rozdziaï 7.Rozdziaï 8.Rozdziaï 9.Jedno klikniÚcie to za maïo .....................................7Portret przedsiÚbiorcyjako mïodego czïowieka .........................................23Jeff dostaje pracÚ .....................................................37Jeff odkrywa Internet .............................................45Trzech dziwaków i ksiÚgowy ................................53Jak stworzyÊ lepszÈ wersjÚ ksiÚgarni?................65Kolejne kïopoty ........................................................77PieniÈdze na start....................................................87Dorastanie.................................................................95Rozdziaï 10.¿e niby ksiÚgarnia?...............................................105Rozdziaï 11.Bañka pÚka .............................................................119Rozdziaï 12.Bezos stawia na czytnik Kindle..........................131Rozdziaï 13.Czy Amazon pozbywa siÚ ksiÚgarni? ................143Rozdziaï 14.Fajny facet, który siÚ zabawnie mieje..............151Rozdziaï 15.Jakim jest mened erem?.....................................159Rozdziaï 16.Z gïowÈ w chmurach.............................................167Rozdziaï 17.Krok po kroku! Odwa nie!..................................177Kup książkęPoleć książkęKup książkęPoleć książkęROZDZIA 6.Jak stworzyÊlepszÈ wersjÚ ksiÚgarni?¿artowali my kiedy , e idealna strona Amazona nie wy wietlaïabypola wyszukiwania, linków nawigacyjnych ani listy polecanychprzedmiotów, tylko gigantyczny obrazek jednej ksiÈ ki — tej jednej,którÈ chce siÚ kupiÊ w nastÚpnej kolejno ci.— Greg Linden, byïy programista firmy AmazonJEFFBEZOS I JEGO NIEWIELKI ZESPÓ URUCHOMILI FIRM} W CIkGUzaledwie roku od jego przybycia do Seattle. Najpierw Jeff musiaï pozy-skaÊ komputery, które obsïugiwaïyby stronÚ i przechowywaïy wszystkiezgromadzone przez niego dane na temat ksiÈ ek. Kupiï wiÚc dwieczy trzy stacje robocze Sun Microsystem. Byïy to maïe, ale potÚ nemaszyny, z których in ynierowie czÚsto korzystali przy projektowa-niu produktów lub obsïudze sieci komputerowych.NajwiÚksze nakïady firma Amazon musiaïa oczywi cie ponie Êna zakup lub tworzenie oprogramowania. Dyrektorzy startupówczÚsto przyjmujÈ bïÚdne zaïo enie, e nikt z zewnÈtrz nie jest w sta-nie stworzyÊ tak dobrego oprogramowania jak ich wïa ni programi ci.W rezultacie marnujÈ czas i pieniÈdze na opracowywanie czego ,co mogliby bez problemu kupiÊ od dostawcy, który ju wychwyciïró ne niedociÈgniÚcia i udoskonaliï swoje programy.Bezos wiedziaï jednak, co robi. Prawdopodobnie wiedziaï o pro-gramowaniu tyle samo co ludzie, których do tego zadania zatrudniï.Z uwagÈ rozstrzygaï, co nale y kupiÊ, a co stworzyÊ samodzielnie.Do podstawowej obsïugi firmy oraz zarzÈdzania danymi Bezos i jegoKup książkęPoleć książkę
[ Pobierz całość w formacie PDF ]