Jesse Liberty visual-basic-2005.-programowanie ebook, ebooki
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
5.
Rysowanie i biblioteka GDI+ ....................................................................................... 131
Klasa Graphics
133
Implementacja kontrolki
135
6.
Myszy i czcionki ...........................................................................................................161
Kliknięcie myszą
162
7.
Integrowanie starszych kontrolek COM .................................................................... 171
Importowanie kontrolek ActiveX
171
Importowanie komponentów COM
176
Część II
Tworzenie aplikacji WWW
183
8.
Projektowanie aplikacji WWW i tworzenie pierwszych formularzy ...................... 185
Sposób działania formularzy WWW
186
Pierwsze kroki
193
Dodawanie kontrolek
198
Stan
211
Cykl życia
222
Dyrektywy
225
9.
Kontrolki weryfikacji poprawności danych .............................................................. 227
Kontrolka RequiredFieldValidator
229
Weryfikacja poprawności po stronie klienta
236
Kontrolka ValidationSummary
238
Kontrolka CompareValidator
243
Sprawdzanie zakresu
248
Wyrażenia regularne
251
Własny algorytm weryfikacji poprawności danych
253
Grupy weryfikacji poprawności
255
10.
Strony wzorcowe i nawigacja ................................................................................... 259
Tworzenie stron wzorcowych
259
Nawigacja
264
11. Dostęp do danych w aplikacjach WWW .................................................................... 275
Pobieranie danych z bazy danych
275
Uaktualnienia wykonywane przez większą liczbę użytkowników
284
Kontrolka DataList
300
12. Personalizacja ............................................................................................................. 323
Implementacja uwierzytelniania przy użyciu formularza
323
Dodawanie ról do kont ASP.NET
334
6
|
Spis treści
Tworzenie spersonalizowanych witryn WWW
347
Personalizacja przy użyciu typów złożonych
354
Personalizacja dla użytkowników anonimowych
357
Kompozycje i skóry
363
Elementy Web Part
369
Umożliwianie edycji i zmian w układzie elementów Web Part
374
13. Własne kontrolki ........................................................................................................ 381
Kontrolki użytkownika
381
Własne kontrolki
385
14. Usługi sieciowe ...........................................................................................................405
Niezależność od platformy
405
Sposób działania usług sieciowych
405
Tworzenie usługi sieciowej
406
Właściwości metody sieciowej
408
Sprawdzanie działania usługi sieciowej
411
Klient usługi sieciowej
413
Część III Programowanie w języku Visual Basic 2005
419
15.
Visual Studio 2005 ...................................................................................................... 421
Strona startowa
421
Projekty i rozwiązania
423
Zintegrowane środowisko programistyczne (IDE)
427
Kompilacja i uruchamianie
458
16. Podstawy języka Visual Basic 2005 ...........................................................................459
Typy
459
Zmienne
463
Znaki niewidoczne
472
Instrukcje
473
Rozgałęzianie
473
Instrukcje iterujące
479
Operatory
484
17. Używanie kolekcji i obiektów ogólnych ....................................................................489
Tablice
489
Obiekty ogólne
498
Kolejki
502
Stosy
505
Słowniki
506
Spis treści
|
7
18.
Visual Basic 2005 zorientowany obiektowo ............................................................. 509
Definiowanie klas
510
Tworzenie kopii obiektów
510
Zasięg
511
Sterta
512
Modyfikatory dostępu
515
Argumenty metody
516
Konstruktory
517
Instrukcje inicjujące
519
Konstruktory kopiujące
519
Używanie składowych współużytkowanych
521
Niszczenie obiektów
521
Przeciążanie metod i konstruktorów
523
Enkapsulacja danych przy użyciu właściwości
523
Specjalizacja i uogólnienie
525
Dziedziczenie
526
Polimorfizm
526
Klasy abstrakcyjne
529
Rodzic wszystkich klas: Object
529
Opakowywanie i rozpakowywanie typów
530
Interfejsy
531
Skorowidz ................................................................................................................... 537
8
|
Spis treści
ROZDZIAŁ 8.
W niniejszym rozdziale zaczniemy tworzyć aplikację WWW. Podobnie jak w pierwszej części
książki szybko przejdziemy do istoty rzeczy, jednak w tym przypadku, zanim zaczniemy
tworzenie aplikacji, niezbędne jest krótkie wprowadzenie. Informacje zawarte we wprowa-
dzeniu będą stanowić podstawę wszystkich dalszych czynności, lecz postaram się, by było
ono jak najkrótsze.
W procesie tworzenia nowej aplikacji wyróżnia się pięć podstawowych, zachodzących na
siebie faz:
analizę
,
projektowanie
,
implementację
,
testowanie
i
wdrożenie
. W rozdziale 1. opisano
wszystkie wymienione fazy, które (oprócz wdrożenia) przebiegają identycznie bez względu
na to, czy tworzona jest aplikacja WWW, czy aplikacja dla systemu Windows.
Kluczowa różnica między aplikacją dla systemu Windows a aplikacją WWW to przebieg fazy
wdrożenia. Aplikacje wdrażane w sieci WWW nie muszą być dystrybuowane wśród klientów,
lecz wystarczy wdrożyć je na „serwerze produkcyjnym” (czyli na komputerze, do którego
będą łączyć się klienci) — wówczas aplikacja stanie się powszechnie dostępna.
Części I i II są od siebie zasadniczo niezależne. Nie trzeba czytać najpierw części
pierwszej, by zrozumieć materiał zamieszczony w części drugiej. Jednak w przy-
padku podobnych elementów w tekście znajdzie się odniesienie do zagadnień, które
były już opisywane we wcześniejszych rozdziałach. Dzięki temu unikniemy powta-
rzania tych samych informacji.
W niniejszym rozdziale zostaną zdefiniowane wymagania dla prawdziwej aplikacji WWW,
natomiast dalej będziemy się zajmować zagadnieniami ściśle związanymi z implementacją.
Decyzje dotyczące konstrukcji aplikacji będą podejmowane z biegiem czasu. Ponadto będziemy
się trzymać podstawowego założenia, by uruchomić dany mechanizm i utrzymywać jego
stałą gotowość do pracy.
Wymagania dla aplikacji WWW będą podobne — choć nie takie same — jak wymagania dla
aplikacji dla systemu Windows z pierwszej części książki. Celem jest zademonstrowanie spo-
sobu, w jaki sieć WWW zarówno rozszerza, jak i ogranicza rzeczywiste możliwości aplikacji.
Przekonamy się, że implementacja będzie w niektórych przypadkach uderzająco podobna do
implementacji aplikacji dla systemu Windows, zaś w niektórych przypadkach wystąpią daleko
idące różnice.
185
[ Pobierz całość w formacie PDF ]