JakNapisacPlanMarketingowy, UE materiały z sieci, przygotowanie projektow
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Marketing bez przypadku - xmarketing.pl
Jaknapiadplanmarketingowy,któryapewniCinieograniconytrumieoykówi
pomożerealiowadcelebiznesowe
1
Jak napiadplanmarketingowy,któryapewniCi
nieograniconytrumieoykówipomożerealiowadcele
biznesowe
GregorFigoo
Marketing bez przypadku - xmarketing.pl
Jaknapiadplanmarketingowy,któryapewniCinieograniconytrumieoykówi
pomożerealiowadcelebiznesowe
2
Jaknapiadplanmarketingowy– cd1Analiza łotegotrójkąta
Złotytrójkąt
KażdaanaliarynkujetoadonanaaadiełotegotrójkątaJużachwilwbogacii o
wied,którapowoliCiropocądpracnadplanemmarketingowym
JakapewneidomylaZłotytrójkąttonicinnegojakrelacjejakieachodąpomidy
klientami, Twoim produktem i konkurencją Dobry bine plan, a właca plan
marketingowyniemożepominądżadnegotychelementów
Wyobra obie natpującą sytuacj Włanie opracowałe nowy produkt. Ponieważ
prowadimałąirm– wdrożenietegoproduktunarynekkotowałoCinaladawyiłku
Jetenimachwycony,bowie,żejegoinnowacyjnodprawi,że kliencibdągopragnąd
NietetypomieiącuodwdrożeniaTwojegocudownegoproduktuokaałoi,żewcalenie
jet tak różowo Zauważyłe, że ma konkurencj – po pobieżnym pryjreniu i
twierda,żejedenkonkurentówwdrożyłTwojepomyłydwamieiącewceniejNa
dodatek dużairma– dieidrayilniejaniżTwoja– apowiediałaprodukcj tego
produktu ipromocjnadużąkal
Coidieje?Twójplanmarketingowydla tego produktu nieobjąłanaliy konkurentów
Klienci,choddecydowaniepragnątegoproduktu,nieprychodądoCiebie Ctoi
mówi,żemałeirmyątakelatycneimajątak bliski kontaktrynkiem,żemogą
wprowadadnajbardiejpożądane iinnowacyjneproduktylubuługiTak to prawda – mali
predibiorcyąblikoklienta Jednak dużeirmymogą– dikipoiadanemupotencjałowi
– kopiowadTwójpomyłiwdrożydgo3rayybcieji2raylepiej Pamitajo tym tworąc
noweproduktyiuługi Wkolejnychcciachkurudowieijakuniknądtakiejytuacji
Tymczasem czytaj dalej.
Jakwidadnapowyżymprykładie,podczas planowania marketingowego nie może
pominądżadnegoelementówłotegotrójkąta,cyli
Marketing bez przypadku - xmarketing.pl
Jaknapiadplanmarketingowy,któryapewniCinieograniconytrumieoykówi
pomożerealiowadcelebiznesowe
3
Cobyłopierwe– produkt czy klient.
korouwiadamiaobie,żekażdytychelementówtanowiilarpoprawnej analizy rynku,
nauwaipytanieodcegoacądCojetnajważnieje?Cypowinienekupidinad
projektemwojegoproduktulubuługicyracejodanaliyklientówiichpotencjalnych
potrzeb.
Wikodoób,któreprytpujądopianiabiznes planu lubplanumarketingowego,mają
jużgotowyproduktlubdobrepremylanypomyłnaproduktWogólewnaymkraju (i
nietylko)dominujemylenie:
Mam produkt, wic teraz opracuj plan, jak go przedad
Jelijetewpodobnejytuacji, plan marketingowy bdie odpowiediąna pytanie:
Jak
mog poprawid obecną ytuacj, zapewniając najbardziej eektywny poób przedaży
mojego produktu lub uługi Jak wygram z konkurencją? W jaki poób dotr do nowych
klientów i zatrzymam obecnych na lata?
Jeliopracowałealbonawetwdrożyłewójprodukt, w każdymraieponiołejużtak
wyokiekoty,żeniemasz zamiaru acynadodnowa,tonajwyżycażebypryjredi
Twoimobecnymipryłymklientom,ocenidromiaryrynku i preanaliowadkonkurencj
Jeliamieraopracowadplanmarketingowy,któryucyniTwojeprediwicienarynku
sukcesem róbtonatychmiat
Jakajetatemwłaciwakolejnod analizy rynku? OdpowiedCiakocy. Najlepszym
rowiąaniemjetopracowywanie produktu woparciuoanalipotencjalnychklientów i
potencjalnej konkurencji. Włanietakwyglądaplanowaniemarketingoweukcenierodi
iwpróżniDlategomapecjalneadanieOdpowiednaponiżepytania. Odpowiedzi
notuj w edytorze tekstu lub nawet na kartce – Twójplanmarketingowypowtanienacnie
ybciej,jelikażdypomyłianaliaotanieapiana
Zadanie 1
Opowiednaponiżepytania
Opiwójproduktlubuługwnatpującychapektach
jakiproblemrowiąujetwójproduktlubuługa?
cywprowadaproduktnowycyjużobecnynarynku?
kto jest klientem tegoproduktulubuługi?
ktojetalbomożetadiTwojąkonkurencją?
Wnatpnejccikuruwykonamybardzo praktyczne zadanie. PokażCinowoceny
poób utalenia romiarów rynku, czyli odpowiemy na pytanie: Ilu klientów jest
aintereowanychoerowanympreCiebieproduktemlubuługą
Marketing bez przypadku - xmarketing.pl
Jaknapiadplanmarketingowy,któryapewniCinieograniconytrumieoykówi
pomożerealiowadcelebiznesowe
4
Jaknapiadplanmarketingowy– cd2. Jakbadadromiaryrynku – przewidywanie
popytu.
Celemnaegodiiejego"potkania"jetbadanieromiarówrynkuJużachwilpona
nardie,dikiktóremuprecyyjnieokreliromiaryrynkuwnajbardziej nowoczesnym
kanale dystrybucji - Internecie.
Pocowogólebadadromiaryrynku?
Odpowiednr1natopytanienauwaiintuicyjnie- poto,żebyprawdidileoóbkoryta
proponowanychpreCiebieproduktówlubuługPocotworydbinewbranży,gdie
jetniewieluklientówprynikiejwartociproduktu?
Nietetywielupredibiorcówacynaodmniemanianatematwielkocirynku Polega
racejnawłanejintuicjiniż na faktach i dowodach rynkowych. Takieoobyacynająi
koocątylkonawyobrażeniuobielicnychklientów,którychtniedokonujątranakcji
Rynek w Internecie
InternetjetobecniepodtawowymkanałemdotarciadoklientaOcywicieciągleitnieją
branże,dlaktórychiedmogłabynieitnied- np. sklepy z warzywamiPiąc ten poradnik z
góryałożyłem,żenieprowadi"Warywniaka"pryblokowikuZakładam,żeprowadi
albochceałożydnowocenąirm,którapewnącdmarketingukierujedoInternetu
ZgodnieNotatkąinormacyjnąGUkwietnia2008ptpołeceotwoinormacyjnewUnii
Europejskiej:
"Ooby indywidualne korzytają z Internetu najczciej w celu odbierania i wyyłania
poczty elektronicznej oraz wyzukiwania inormacji o towarach i uługach"
Zgodniepowyżymibadaniami43%kobieti51%mżcynwybrałoInternetjakoródło
inormacjioproduktachlubuługachirm
ZatanówiileporódTwoichobecnychipotencjalnychklientówukaTwoichproduktów
iuługwInternecie
Marketing bez przypadku - xmarketing.pl
Jaknapiadplanmarketingowy,któryapewniCinieograniconytrumieoykówi
pomożerealiowadcelebiznesowe
5
Keyword Tool
Keyword Tool to bepłatne nardieirmyGoogleomożliwociach,którepowoląCi
okrelidromiaryrynkudlaTwojegoproduktulubuługi
KT znajdziesz pod adresem:
KT pokazuje ile
(wciągumieiąca)
oób ukakonkretnychproduktówlubuługnadane
łowa klucowe w wyukiwarce Google Diki temu w ciągu kilku minut może
preprowadidbadanieromiarówrynku
ObługategonardiajetniewykleprotaWpiujenawproduktu lub uługi,który
oerujelubamieraoerowadwoimklientom Przepisz kod z obrazka i koniecznie
anac „Użyj ynonimów”. Teraz wytarcy kliknąd „Propoycje łów klucowych” i
nardiepokaujeefekty naszego badania.
KeywordTooldomylniepokaujeprybliżonewynikiwyukiwaoOnacato,że jeli
badanymproduktemą„kometykinaturalne”,
KTpokażeCi mieicną ilodwyukiwao
wiąanychełowami„kometyki”i„naturalne”wróżnychkoniguracjach iwpołąceniu z
innymihałami.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]