Jak osiagnac sukces w interesach jasuin, OnePress
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Tytu³: Jak osi¹gn¹æ sukces w interesachAutor: Ron SewellISBN: 83-7197-848-0Ten praktyczny przewodnik zawiera mnóstwo porad i technik sprawdzonych przezmened¿erów firm, dzia³aj¹cych na konkurencyjnym rynku. Dziêki temu, pomagakierownikom i podleg³ym im zespo³om. Ten fascynuj¹cy przewodnik, zawieraj¹cy wieleprzyk³adów okraszonych zabawnymi anegdotami i cytatami guru biznesu stawia przedczytelnikiem wyzwanie, by prze³ama³ standardy dzia³añ i sam przej¹³ inicjatywê.Ksi¹¿ka spe³nia rolê podrêcznika, w którym znajduj¹ siê wszystkie nurtuj¹ce Ciêkwestie zwi¹zane z prowadzeniem w³asnego interesu. Dziêki lekturze tej ksi¹¿ki maszszansê zdecydowanie prze³amaæ dotychczasowe przyzwyczajenia i skierowaæ Twójbiznes na w³a ciwy tor.Ron Sewell przez ostatnie trzydzie ci lat pracowa³ jako trener. Szkoli³ g³ówniekierowników wykonawczych wy¿szego szczebla w du¿ych i ma³ych firmach,dzia³aj¹cych na ca³ym wiecie. Jest cz³onkiem Institute of Management Consultantsi the Chartered Association of Certified Accountants oraz sekretarzem i cz³onkiemInstitute of the Motor Industry.Dziêki tej ksi¹¿ce:•Dowiesz siê w jaki sposób zdobyæ ca³kowite oddanie swoich pracowników•Nauczysz siê w jaki sposób wykorzystaæ zdobyt¹ wiedzê w praktyce•Stworzysz rodowisko pracy, które bêdzie motywowaæ podleg³e zespo³ySpis treściOd AutoraWstęp79Najwa niejsza ksią ka, jaką kiedykolwiek przeczytasz.......................................................9Przecie musi istnieć prostszy sposób................................................................................10Korzyści wynikające z pracy w grupie...............................................................................13Sukces.................................................................................................................................22Zmiana sposobu myślenia ..................................................................................................24Wymiar strategiczny...........................................................................................................24Rozdział 1.Kierowanie27Reengineering dla kierowników.........................................................................................28Wielkie wyzwanie ..............................................................................................................29Od zarządzania do kierowania............................................................................................29Ideologia wyzwolenia.........................................................................................................32Rozdział 2.Efektywni naśladowcy i misjonarze37Wyzwanie dla liderów........................................................................................................37Misjonarze ..........................................................................................................................38Zespoły ...............................................................................................................................39Oddanie...............................................................................................................................39Wartości..............................................................................................................................39Rozdział 3.Wizja41Czym jest wizja?.................................................................................................................41Podstawowy obowiązek lidera ...........................................................................................41Badania amerykańskie........................................................................................................42Ambicje do podziału...........................................................................................................43Proces .................................................................................................................................43Pytania, które warto zadać..................................................................................................44„ ywe” narzędzie kierownicze...........................................................................................44Przykłady............................................................................................................................474IJak osiągnąć sukces w interesachRozdział 4.Nadrzędne ideologie51Udziałowcy.........................................................................................................................51Intelekt jako atut .................................................................................................................56Samozatrudnianie ...............................................................................................................56Tworzenie wartości ............................................................................................................56Konkluzja ...........................................................................................................................59Rozdział 5.Nadrzędne strategie61Wygrana .............................................................................................................................61Zaanga owanie i zrozumienie ............................................................................................61Wyzwanie ...........................................................................................................................62Zrozumienie otoczenia .......................................................................................................62Określenie środowiska........................................................................................................63Analiza twoich wytycznych ...............................................................................................64Taktyka, wytyczne, strategia ..............................................................................................65Długoterminowe ustalenia..................................................................................................65Innowacje ...........................................................................................................................66Definiowanie strategii ........................................................................................................67Posiadanie strategii.............................................................................................................67Osiąganie dobrej pozycji konkurencyjnej ..........................................................................68Optymalizacja wartości ......................................................................................................68Pracownik najlepszym ekspertem ......................................................................................69Osiągnąć status „najlepszego”............................................................................................69Poprzez strategię do celu ....................................................................................................70Od zamierzeń strategicznych do nadrzędnych celów firmy...............................................70Konkretne rezultaty ............................................................................................................71Rozdział 6.Wiedza kolektywna75Bezcenne aktywa ................................................................................................................75Ideologia .............................................................................................................................75Osiem istotnych kwestii .....................................................................................................76Dlaczego warto się starać? .................................................................................................84Rozdział 7.Struktury i systemy gwarantujące sukces87Ewolucja zamiast rewolucji................................................................................................87Realizacja wytycznych = wygrana .....................................................................................87Zagro enie na skalę światową ............................................................................................88Istota organizacji ................................................................................................................88„Nie wypinaj się na klienta!” .............................................................................................89Pierwszoliniowi innowatorzy .............................................................................................90Zachęcaj do innowacji........................................................................................................90Lepiej oszczędzać, ni mieć kiepską reputację ..................................................................91W czym się specjalizujesz? ................................................................................................92Praca z dala od firmy..........................................................................................................95Brak granic .........................................................................................................................96Spis treściI5Struktura pozioma, nie pionowa.........................................................................................97Procesy a nie czynności......................................................................................................99Praca zespołowa a nie indywidualna................................................................................101Upewnij się, e posiadasz odpowiednie umiejętności, eby wygrać ...............................105System zwiększania wartości ...........................................................................................107Dylemat organizacyjny.....................................................................................................110Tworzenie kultury sukcesu — odpowiednia architektura środowiska.............................113Wygrana oznacza zmianę .................................................................................................114Kierownictwo po raz kolejny ...........................................................................................115Główna składowa — czas ................................................................................................115Rola centrali......................................................................................................................116Konkluzja .........................................................................................................................116Myśl o oszczędnościach ...................................................................................................116Rozdział 8.Budowa organizacji sukcesu119Działania strategiczne.......................................................................................................119Postawy — podstawa sukcesu..........................................................................................120Kompetencje i zdolności ..................................................................................................122Zatrudnianie najlepszych..................................................................................................124Motywacja poprzez wprowadzenie do pracy ...................................................................127Regularne przypominanie o wynikach .............................................................................128Awans dla odpowiednich ludzi ........................................................................................131Degradacja........................................................................................................................133Postęp niezale ny od awansu ...........................................................................................133Budowanie integracji poprzez zmniejszanie liczby szczebli w organizacji .......................135Budowa zespołu................................................................................................................136Rozdział 9.Rozwijanie zespołów139Za mało, za późno.............................................................................................................139Podnoszenie swojej wartości poprzez współzawodnictwo ..............................................140Budowanie kompetencji ...................................................................................................141Budowanie pewności siebie .............................................................................................142Poszerzamy nasze mo liwości rozwoju ...........................................................................144Spójność ...........................................................................................................................146Budowa uczącej się organizacji........................................................................................148Jeszcze raz kierownictwo .................................................................................................149Rozdział 10. Wynik, który motywuje i prowadzi do sukcesu153Teorie motywacji..............................................................................................................153Motywacja to emocje .......................................................................................................155ądza wygranej ................................................................................................................158Budowa zespołów sukcesu ...............................................................................................162Nagradzanie za osiągnięcie sukcesu.................................................................................165Konkluzja .........................................................................................................................1686IJak osiągnąć sukces w interesachRozdział 11. Komunikuj, eby osiągnąć nadzwyczajne wyniki171Najwa niejszy obowiązek lidera ......................................................................................171Komunikowanie wizji ......................................................................................................172Tworzenie kultury sukcesu...............................................................................................180Kreowanie wizerunku organizacji....................................................................................185Przełamanie ró nic kulturowych ......................................................................................186Konkluzja: komunikuj, komunikuj, komunikuj... ............................................................189Rozdział 12. Zasady osiągania wyjątkowych wyników191Dlaczego? .........................................................................................................................191Zalety wynikające z posiadania zestawu zasad ................................................................193Sześć ostrze eń.................................................................................................................193Hewlett Packard................................................................................................................196ICL....................................................................................................................................197Firma Sewells International..............................................................................................197Konkluzja .........................................................................................................................198„Weź się do pracy i walcz” ..............................................................................................199Dodatek AZestaw zasad i wartości firmy Hewlett Packard201Hewlett Packard — Sposób HP........................................................................................201Dodatek BZestaw zasad i wartości firmy ICL205Sposób ICL.......................................................................................................................205Dodatek CZestaw zasad firmy Sewell215Kultura..............................................................................................................................215Kole eński zestaw zasad ..................................................................................................216Budowa organizacji ..........................................................................................................225BibliografiaSkorowidz231233
[ Pobierz całość w formacie PDF ]